Ελλάδα

Ο Έλληνας της ακρίβειας μειώνει τις φορές που κάνει μπάνιο και αδυνατεί να καταναλώσει κρέας

22 Mar 2023
Ο Έλληνας της ακρίβειας μειώνει τις φορές που κάνει μπάνιο και αδυνατεί να καταναλώσει κρέας

Έρευνα της ΕΕΚΕ της ΓΣΕΕ

Μία αξιοσημείωτη έρευνα πραγματοποίησε η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ) της ΓΣΕΕ, με σκοπό την καταγραφή των αντιδράσεων των καταναλωτών στην τρέχουσα αύξηση των τιμών των προϊόντων και υπηρεσιών που καταναλώνει.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το χρονικό διάστημα από 10 Ιανουαρίου έως 10 Φεβρουαρίου 2023, με συμπλήρωση 1.710 on line ερωτηματολογίων, ενώ τα ευρήματα προκαλούν σοκ και δέος, αφού αποκαλύπτουν πως ο Έλληνας της ακρίβειας, όχι απλά δεν μπορεί να συντηρήσει την κατοικία του, αλλά έχει φτάσει στο σημείο να μειώνει τις φορές που κάνει μπάνιο, ενώ αδυνατεί να καταναλώσει κρέας.

Για παράδειγμα, μόνο το 4,8% των καταναλωτών δηλώνει  ότι προβαίνει πάντα σε τακτική συντήρηση και επισκευή της κατοικίας του.

Ο Έλληνας της ακρίβειας μειώνει τις φορές που κάνει μπάνιο και αδυνατεί να καταναλώσει κρέας

Ακόμη χειρότερα, οι καταναλωτές, σε ποσοστό 40%, μειώνουν τις φορές που κάνουν μπάνιο, ενώ οι περισσότεροι προτιμούν ένα γρήγορο ντους (73,5%).

Και φυσικά, η πλειονότητα των καταναλωτών μείωσε το ποσοστό θέρμανσης της κατοικίας του – ποσοστό 86,8%, ενώ 8 στους 10 επιλέγουν να φορούν περισσότερα ρούχα για να αποφεύγουν τη δαπάνη της θέρμανσης.

Παράλληλα, το 91,3% χαμηλώνει ή κλείνει τη θέρμανση τις νυχτερινές ώρες του ύπνου. Ο Έλληνας της ακρίβειας μειώνει τις φορές που κάνει μπάνιο και αδυνατεί να καταναλώσει κρέας

Τα σημαντικότερα αποτελέσματα της έρευνας

  • Σε τακτική συντήρηση και επισκευή της κατοικίας τους προβαίνει πάντα μόνο το 4,8%. Στην πλειονότητά τους οι ερωτώμενοι (59,9%) δηλώνουν ότι τελευταία φορά που συντήρησαν την κατοικίας τους ήταν τα τελευταία τρία ή περισσότερο από πέντε χρόνια.
  • Οι καταναλωτές που μείωσαν το ποσοστό θέρμανσης της κατοικίας τους σε μεγάλο βαθμό αποτελούν το 86,8%. 8 στους 10 επιλέγει να φορά περισσότερα ρούχα για να αποφεύγει τη δαπάνη της θέρμανσης. Το 91,3% χαμηλώνει ή κλείνει τη θέρμανση τις νυχτερινές ώρες του ύπνου.
  • Σε ποσοστό 40%, οι καταναλωτές μειώνουν τις φορές που κάνουν μπάνιο ενώ οι περισσότεροι προτιμούν ένα γρήγορο ντους αντί για μπάνιο (73,5%).
  • Το 74,4% δηλώνει ότι αποφεύγει τη χρήση του φούρνου της ηλεκτρικής κουζίνας. Δεν είναι μικρό όμως και το ποσοστό όσων μείωσαν και το καθημερινό μαγείρεμα (57%).
  • Στην ίδια λογική, μείωσαν και το σιδέρωμα ρούχων (73,7%) ενώ επιλέ­γουν να πλένουν τα πιάτα στο χέρι για να αποφύγουν τη χρήση του πλυντηρίου πιάτων (79,4%). Επίσης, την προτίμησή τους στην απλώστρα ρούχων αντί για στεγνωτήριο δηλώνει το 94,6% των καταναλωτών.
  • Στην ερώτηση αν πραγματοποιούν αγορές από το καλάθι του νοικοκυριού, η πλειονότητα απαντά αρνητικά (83%). Οι καταναλωτές σημειώνουν ότι το καλάθι του νοικοκυριού δε συμβάλλει κα­θόλου στη μείωση κόστους τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης του νοικοκυριού τους (71,0%).
  • Από τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό οι καταναλωτές θεωρούν πρωταρχική τους ανάγκη να καλύψουν το κόστος των τροφίμων (73,2%). Δευτερεύουσα αλλά εξίσου σημαντική ανάγκη θεωρούν την κάλυψη του κόστους ιατρικής περίθαλψης (59,8%), στη συνέχεια της θέρμανσης (54,3%) και τέλος του ενοικίου/ δανείου κατοικίας (53,9%). Αξιοσημείωτο είναι το γεγο­νός ότι η ψυχαγωγία για τους περισσότερους είναι από καθόλου έως μέτρια σημαντική (77,4%) όπως, ομοίως, η προσωπική φροντίδα (70,2%) και η ένδυση (76,10%).
  • Οι καταναλωτές μείωσαν και τη μετακίνηση με Ι.Χ. 77,3% ενώ ιδιαίτερα σημαντικό ποσοστό μείωσε και την αγορά τροφίμων και τα λοιπά βασικά είδη πρώ­της ανάγκης (55,6% και 65,10% αντίστοιχα). Τέλος, οι καταναλωτές για να ανταπεξέλθουν στις ανατιμήσεις προϊόντων και ενέργειας επιλέγουν να προβούν σε περικοπή δαπανών για την προσωπική τους φροντίδα αλλά και την ένδυση / υπόδηση (83,5% και 90,4%).
  • Αναφορικά με τις δραστηριότητες αναψυχής, 6 στους 10 καταναλωτές αδυνατούν να απολαύ­σουν έστω και μία εβδομάδα διακοπές το χρόνο. Το 56,2% δεν έχει κάνει διακοπές τουλάχιστον τα 3 τελευταία έτη ή και καθόλου. Σχεδόν 3 στους 10 καταναλωτές δεν έχουν κάνει διακοπές εδώ και πολλά χρόνια ενώ ομοίως στην ίδια κατάσταση βρίσκεται και το υπόλοιπο 27,8% που απέδρασε μόλις για μία εβδομάδα πριν από τρία έτη.
  • Σχετικά με τις διατροφικές συνήθειες, μία φορά την εβδομάδα μπορεί να καταναλώνει κρέας το 41,3%. Με βάση τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό, ψάρι μία φορά την εβδομάδα καταναλώνει το 52,3%. Το ίδιο φαί­νεται να συμβαίνει και για τα πουλερικά, αφού μόλις μία φορά καταναλώνεται από το 55,9%.
  • 7 στους 10 ερω­τώμενους επιλέγουν να αγοράζουν τρόφιμα με βάση την προσφορά και την χαμηλότερη τιμή.
  • Σχεδόν όλοι οι καταναλωτές επιθυμούν να αγοράζουν προϊόντα απ’ ευ­θείας από τους παραγωγούς χωρίς τη μεσολάβηση μεσαζόντων (91,5%).

Δεν προτιμούν το Καλάθι του Νοικοκυριού

Στην ερώτηση αν πραγματοποιούν αγορές από το Καλάθι του Νοικοκυριού, η συντριπτική πλειοψηφία απαντά αρνητικά (83%). Ο Έλληνας της ακρίβειας μειώνει τις φορές που κάνει μπάνιο και αδυνατεί να καταναλώσει κρέας

Οι καταναλωτές σημειώνουν, μάλιστα, ότι το Καλάθι του Νοικοκυριού δε συμβάλλει καθόλου στη μείωση κόστους τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης του νοικοκυριού τους (71,0%). Λίγο συμβάλλει απαντά το 16,0% και μέτρια το 9,6%.

Ωστόσο, ένα μικρό ποσοστό θεωρεί ότι το Καλάθι του Νοικοκυριού συμβάλλει πολύ (2,2%) και πάρα πολύ μόλις το 1,2%. Ο Έλληνας της ακρίβειας μειώνει τις φορές που κάνει μπάνιο και αδυνατεί να καταναλώσει κρέας

«Φωτιά» στις τιμές των τροφίμων

Σημαντική επιβάρυνση στις τιμές εντοπίζουν οι περισσότεροι καταναλωτές κυρίως στα τρόφιμα (87,78%), αλλά και στη θέρμανση (79,82%).

Κατόπιν, η κατηγορία δαπανών που σημειώνει αύξηση τον τελευταίο χρόνο αξιολογούν πως είναι η μετακίνηση με Ι.Χ. (66,61%) και τα λοιπά βασικά είδη πρώτης ανάγκης (54,09%).

Αξιόλογο ποσοστό δηλώνει οικονομική επιβάρυνση και στην ιατρική περίθαλψη (42,75%), καθώς επίσης και στο κόστος των ενοικίων / ή του δανείου της κατοικίας τους (30,70%).

Ο Έλληνας της ακρίβειας μειώνει τις φορές που κάνει μπάνιο και αδυνατεί να καταναλώσει κρέας

Οι ερωτώμενοι δηλώνουν ότι με αυξήσεις έχουν επιβαρυνθεί και άλλες κατηγορίες, όπως η κατηγορία της ένδυσης και υπόδησης, σε ποσοστό 28,83%, και η κατηγορία της εκπαίδευσης και των έκτακτων αναγκών, σε ποσοστό 24,15%.

Σε μικρότερο ποσοστό εντοπίζουν αυξήσεις σε κατηγορίες όπως οι τηλεπικοινωνίες (22,75%), η ψυχαγωγία (21,93%) και η προσωπική φροντίδα (21,58%).

TrikalaNews
Author: TrikalaNews


«Εξέλιξη»: Ξεκίνησαν οι εγγραφές στο εξειδικευμένο φροντιστήριο Βιολογίας στα Τρίκαλα

Τα νέα της πόλης

«Εξέλιξη»: Ξεκίνησαν οι εγγραφές στο εξειδικευμένο φροντιστήριο Βιολογίας στα Τρίκαλα

Το φροντιστήριο Βιολογίας «Εξέλιξη» στα Τρίκαλα ξεκινά εγγραφές για τη θερινή προετοιμασία της νέας χρονιάς. Εξειδίκευση, ολιγομελή τμήματα και σταθερές επιτυχίες στις Πανελλαδικές.

Read More

Ζήσε τη επόμενη περιπέτειά σου ... στον Παρνασσό!
Ακουστικά βαρηκοΐας Βάγια Κουκουράβα


Έφυγε από τη ζωή ο Βασίλειος Αρχοντής

Έφυγε από τη ζωή ο Βασίλειος Αρχοντής, 77 ετών. Η κηδεία του θα τελεστεί την Παρασκευή 19/9/2025 στον Ι.Ν. Κοιμήσεως…

Read More


Κουρέτας και Ιγνάτιος ενώνουν δυνάμεις για τη Θεσσαλία

Συνάντηση του Δημήτρη Κουρέτα με τον Μητροπολίτη Ιγνάτιο στη Μακρινίτσα για ενίσχυση συνεργασίας Εκκλησίας και Περιφέρειας Θεσσαλίας, με στόχο το…

Read More


Μαθαίνοντας τον ΚΟΚ από μικρή ηλικία στα Τρίκαλα

Στα Τρίκαλα, μαθητές εξοικειώνονται με τον ΚΟΚ και την ορθή κίνηση στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας.

Read More


Σεμινάριο πρώτων βοηθειών από το ΕΚΑΒ Τρικάλων στο τμήμα Αθλητισμού Δήμου Τρικκαίων

Το ΕΚΑΒ Τρικάλων εκπαίδευσε το τμήμα Αθλητισμού του Δήμου Τρικκαίων σε πρώτες βοήθειες και ΚΑΡΠΑ, ενισχύοντας την ασφάλεια στις αθλητικές…

Read More


Ανάβαση στην κορυφή Κουλκουτσάρι από την Οξιά και νέα εκδρομή στην Οίτη

Ο Σ.Π.ΟΡ.Τ. Τρικάλων ανέβηκε στο Κουλκουτσάρι από την Οξιά και στις 21/9 προγραμματίζει νέα ανάβαση στην Οίτη στις κορυφές Αλύκαινα…

Read More


Όταν το Δημαρχείο γίνεται πεδίο μάχης – ώρα να αναλάβει ευθύνη ο Δήμαρχος Τρικκαίων

Η εικόνα του Δημαρχείου Τρικάλων ως «ρινγκ» δεν είναι κακή στιγμή αλλά αποτέλεσμα νοοτροπίας. Ο Δήμαρχος καλείται να αναλάβει ευθύνες.

Read More

Load More

Προεπισκόπηση Ιδιωτικότητας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και η βοήθεια στην ομάδα μας να κατανοήσει ποια τμήματα του ιστότοπου βρίσκετε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.