Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Οι εκλεκτοί μουσικοσυνθέτες των κυβερνήσεων

Του Κρικόρ Τσακιτζιάν

Κάθε κυβέρνηση έχει το δικό της Μουσικό συνθέτη, τον οποίο προωθεί με νύχια και με δόντια. Σ’ όλη τη θητεία της, όποιο μέσο κι αν ανοίξεις, ραδιόφωνο ή τηλεόραση βλέπεις να προωθείται μετά μανίας ο εκλεκτός της.

Κάποιες φορές προωθείται και στην πολιτική σκηνή. Η Νέα Δημοκρατία του Κωνσταντίνου Καραμανλή, είχε το δικό της συνθέτη στη μετά Χατζιδάκι εποχή, το Σταύρο Ξαρχάκο, τον οποίο έκανε Αντιδήμαρχο Αθηναίων, βουλευτή Α΄ Αθηνών και στη συνέχεια Ευρωβουλευτή.

Την υπουργοποίηση του Μίκη Θεοδωράκη το 1990 δεν την λαμβάνω υπ’ όψη, γιατί ως αριστερός που μάλιστα είχε διατελέσει δύο φορές βουλευτής του ΚΚΕ, παραπλανήθηκε και χρησιμοποιήθηκε από τη Νέα Δημοκρατία, για να δείξει η τότε κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, πως επήλθε συμφιλίωση μετά τη συγκυβέρνηση του ’89.

Το παλιό παραδοσιακό ΠΑΣΟΚ, είχε στην πρώτη περίοδο τον Γιάννη Μαρκόπουλο και στον εκσυγχρονισμό του τον Θάνο Μικρούτσικο, τον οποίο και υπουργοποίησε.

Η κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή του νεότερου, είχε δύο καλλιτέχνες να υποστηρίξει, το Λουδοβίκο των Ανωγείων, που άρεσε στην κυρία Νατάσσα Παζαΐτη και τον Σταμάτη Σπανουδάκη, που άρεσε στον τότε πρωθυπουργό.

Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε το δικό της συνθέτη, τον Σταμάτη Κραουνάκη, όμως υπουργοποίησε στην υπηρεσιακή κυβέρνηση την Άλκηστης Πρωτοψάλτη.

Η σημερινή κυβέρνηση έχει το Διονύση Σαββόπουλο.

Η περίπτωση του τελευταίου είναι ιδιαιτέρως αξιοπρόσεκτη.

Πώς κατάφερε από παιδί των Εξαρχείων που είχε γίνει σύμβολο του αναρχικού κινήματος, να αναδειχθεί ως ο εκφραστής των φιλελεύθερων δεξιών. Θα μου πείτε βέβαια, είναι ο πρώτος ή ο τελευταίος που υπόκεινται τέτοια μετάλλαξη;

Είναι αυτός που αντέγραφε ξένα τραγούδια και τα λανσάριζε ως πρωτόλεια στην νεολαία που επαναστατούσε από την εποχή των χίπης έως το Πολυτεχνείο.

Τότε που στα διαλείμματα μεταξύ Μίκη Θεοδωράκη και Γιάννη Μαρκόπουλου άκουγαν και λίγο Νιόνιο.

Σήμερα, έφτασε να ανακηρυχθεί ως ο εκφραστής της Ελληνικής Επανάστασης του 1821.Θου κύριε φυλακήν το στόματί μου.

Δεν μπορώ να πιστέψω πως έκαναν στην άκρη, τόσους και τόσους μεγάλους Έλληνες μουσικούς που αφύπνισαν γενιές Ελλήνων και τους ξεσήκωσαν με τις μουσικές στους στον αγώνα για δημοκρατία, ειρήνη, ελευθερία και αντ’ αυτών επελέγη ο Νιόνιος του «Καραγκιόζη».

Αναρωτιέμαι πώς τόλμησαν να αφήσουν στο περιθώριο το Μίκη των αγώνων και της παγκόσμιας αναγνώρισης, σ’ αυτή τη μεγαλύτερη επέτειο για τα Έθνος, των 200 χρόνων από την επανάσταση του 1821 και επέλεξαν να μας εκφράζει το άσμα «ας κρατήσουν οι χοροί».

Ας όψεται η Γιάννα με τις επιλογές της.

Τελικά σ’ αυτή την περιβόητη επιτροπή του 2021, με τόσα “εθνικά κεφάλαια” να συμμετέχουν, μετρηθήκατε, ζυγιστήκατε και βγήκατε ελλιποβαρείς.

trikalanews
Author: trikalanews

To trikalanews.gr χρησιμοποιεί cookies. Με την επίσκεψή σας συμφωνείτε με τους Όρους. Διαβάστε ΠερισσότεραΑποδοχή