Ποδήλατο ή αυτοκίνητο στην πόλη των Τρικάλων; Ερώτηση, οι απαντήσεις της οποίας διίστανται ολοένα και περισσότερο.
Γεγονός είναι ότι ένα ποδήλατο δεν διαχέει καυσαέριο. Λόγω του μικρού -εν συγκρίσει με το αυτοκίνητο- μεγέθους του καθίσταται περισσότερο προσιτό σε χρήση, και σε μία μικρή πόλη της οποίας οι αποστάσεις είναι μικρές συμφέρει για την μετακίνηση των πολιτών.
Ωστόσο, μήπως το…καλό έχει παραγίνει; Αναγκαία κρίνεται η δημιουργία ποδηλατοδρόμων για την μετακίνηση των ποδηλατιστών.
Παρά ταύτα, καλό είναι να υπάρχουν και οι πρέπουσες υποδομές που θα επιτρέπουν την διαμόρφωσή τους και αυτές αφορούν στο εύρος των πεζοδρόμων και δρόμων. Δεν γίνεται το μισό πλάτος των τελευταίων να διαμορφώνεται ως ποδηλατόδρομος, καθώς αυτόματα μειώνεται ο χώρος μετακίνησης και στάθμευσης των αυτοκινήτων.
Ούτε θεωρείται πρέπον να προτείνει κάποιος σε οδηγό αυτοκινήτου να σταθμεύσει σε κάποιο parking, εφόσον αυτό είναι επί πληρωμή.
Αξιοκατάκριτη φυσικά, είναι η κατάσταση στον πεζόδρομο της Κονδύλη, ο οποίος έχει καταστεί μόνο ποδηλατόδρομος, ενώ η κενή έκταση που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από τους πεζούς είναι κεκαλυμμένη από τα τραπέζια καταστημάτων των καφετεριών και ψησταριών.
Θεωρείται ακόμη και ανάγωγο να περπατούν οι πεζοί και μέρος της ενδυμασίας τους να μπλέκεται στα τιμόνια και στα φρένα των ποδηλάτων και να απαντούν με θράσος οι ποδηλατιστές «Να πας στο μέρος των πεζών!». Ιδίως από την στιγμή που δεν «υπάρχει μέρος των πεζών»!
Επομένως, καλό θα ήταν να γίνουν κάποιες παραπάνω μελέτες για την υποδομή της πόλης και μετά να οριστούν και να διαμορφωθούν ποδηλατόδρομοι που δεν θα περιορίοζουν ούτε τα αυτοκίνητα, ούτε και τους πεζούς.