«Ο σχεδιασμός του Υ.ΠΑΙ.Θ. για μετατροπή σχολικών μονάδων σε Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία χωρίς προγραμματισμό θα μας βρει όλους απέναντι».
Η προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. να εφαρμόσει τον νόμο 4692/20 ο οποίος έχει απορριφθεί από το μεγαλύτερο μέρος του εκπαιδευτικού κόσμου θα μας βρει όλους απέναντι!
Σα να μην έφταναν οι αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις του συγκεκριμένου νόμου να παραχωρεί το δικαίωμα στον εκάστοτε Διευθυντή Εκπαίδευσης να προτείνει με δική του ευθύνη σχολικές μονάδες που δύναται να μετατραπούν σε πειραματικά σχολεία, έρχεται να προστεθεί και η απαίτηση των περιφερειακών διευθυντών και συνολικά του μηχανισμού διοίκησης να βρεθούν, με διαδικασίες αστραπιαίες και χωρίς τη συναίνεση των συλλόγων διδασκόντων, σχολεία που προτείνονται να χαρακτηριστούν ως πειραματικά.
Δεν έλαβαν όμως υπόψη πως:
1.Σύμφωνα με την Υπουργική απόφαση 22631/Δ2, μόνο οι σύλλογοι διδασκόντων, ως κυρίαρχο όργανο, μπορούν να αποφασίσουν σε ειδική συνεδρίαση για τη μετατροπή του σχολείου που υπηρετούν σε πειραματικό.
2.Ο χαρακτηρισμός επιφέρει μεγάλες αλλαγές στον μαθητικό πληθυσμό που θα φοιτήσει το σχολείο! Οι συνέπειες είναι αρνητικές καθώς οι μαθητές θα επιλέγονται με κλήρωση και όσοι δεν θα επιλέγονται θα φοιτούν σε όμορα σχολεία.
3.Οι εκπαιδευτικοί θα χάσουν την οργανική τους θέση κι έτσι ο οικογενειακός κι οικονομικός τους σχεδιασμός, σε πολλές περιπτώσεις, θα είναι μετέωρος.
4.Τα πειραματικά σχολεία θα έχουν εποπτεύουσα αρχή η οποία ουσιαστικά θα ελέγχει τη λειτουργία αυτών των σχολείων με εκθέσεις ανά τακτά διαστήματα!
5.Το ελαστικό ωράριο εργασίας στον συγκεκριμένο τύπο σχολείων θα αποτελεί μια πραγματικότητα αφού προβλέπεται κι από το νομοθετικό πλαίσιο.
6.Ανοίγει μια κερκόπορτα για την εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης με ότι αυτό συνεπάγεται για κάθε εκπαιδευτικό και την καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία.
7.Τέλος η μετατροπή σχολικών μονάδων, χωρίς προγραμματισμό και υπ΄ αυτές τις προϋποθέσεις, σε πειραματικά σχολεία δε στοχεύει στη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης αλλά στην αλλαγή του χάρτη των δημόσιων σχολείων στη χώρα και στη δημιουργία σχολείων δύο κατηγοριών.
Με βάση τα παραπάνω καταγγέλουμε τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Θεσσαλίας για την απαίτησή του να σταλούν στοιχεία για σχολικές μονάδες που μπορεί να χαρακτηριστούν ως πειραματικά σχολεία εναλλακτικά μόνο με τη σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή του σχολείου, κάτι που δεν έχει καμία νομική υπόσταση!
Καλούμε τον Διευθυντή Εκπαίδευσης Τρικάλων να μην προτείνει κανένα σχολείο της Περιφερειακής Ενότητας Τρικάλων να χαρακτηριστεί ως πειραματικό! Η μόνη πρόταση που θα πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι αυτή του συλλόγου διδασκόντων της εκάστοτε σχολικής μονάδας!