Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

«Σχεδιάζοντας με τα παιδιά το μέλλον για την ισότητα των φύλων»

Πανθεσσαλικός μαθητικός διαγωνισμός ζωγραφικής

Πανθεσσαλικό Μαθητικό Διαγωνισμό Ζωγραφικής με θέμα «Σχεδιάζοντας με τα παιδιά το μέλλον για την ισότητα των φύλων», διοργανώνει η Περιφερειακή Επιτροπή Ισότητας των Φύλων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Θεσσαλίας, σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας.

Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες των τάξεων Ε΄ και ΣΤ΄ όλων των Δημοτικών Σχολείων της Θεσσαλίας (Γενικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης) και θα διεξαχθεί με προαιρετική συμμετοχή, στο πλαίσιο του ωρολόγιου προγράμματος των σχολικών μονάδων, την χρονική περίοδο από 10-5-2021 μέχρι 11-6-2021.

Οι μαθητές που θα λάβουν μέρος καλούνται να εκφραστούν δημιουργικά, ζωγραφίζοντας την δική τους αφίσα ή λογότυπο. Οι τρεις καλύτερες αφίσες θα βραβευτούν και το καλύτερο λογότυπο θα αξιοποιηθεί ως το επίσημο λογότυπο της Περιφερειακής Επιτροπής Ισότητας των Φύλων της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Η έγκριση για τη διεξαγωγή του  Διαγωνισμού δόθηκε από τη Γενική Διεύθυνση Σπουδών του Υπουργείου Παιδείας,  υπό την προϋπόθεση  της αυστηρής τήρησης των υγειονομικών πρωτοκόλλων για την αντιμετώπιση των επιδημιολογικών κινδύνων και τη μείωση της πιθανότητας να εκτεθεί το εκπαιδευτικό προσωπικό και το μαθητικό δυναμικό των σχολείων σε επικίνδυνο ιικό φορτίο.

Οι φάκελοι συμμετοχής θα αποσταλούν ταχυδρομικά στην Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας μέχρι την Παρασκευή 11 Ιουνίου 2021, ενώ κάθε σχολική μονάδα μπορεί να στείλει απεριόριστο αριθμό συμμετοχών.

Η Πρόεδρος της Περιφερειακής Επιτροπής Ισότητας των Φύλων της Περιφέρειας Θεσσαλίας κ. Λία Ρογγανάκη επισημαίνει: «Η εκπαίδευση προετοιμάζει τα παιδιά για τον ρόλο τους ως μελλοντικοί πολίτες. Τόσο τα κορίτσια όσο και τα αγόρια στο σχολείο εξασκούνται σε κάποιους ρόλους. Αν λοιπόν αποκλειστεί κάποιο από τα δύο φύλα από τους ρόλους αυτούς εξαιτίας στερεοτύπων, προκαταλήψεων ή ελλιπούς εκπαίδευσης, αυτόματα συνεπάγεται αποκλεισµός από τους ρόλους αυτούς στην ενήλικη ζωή του. Επομένως, βασικός σκοπός του σχολείου είναι να διαμορφώσει κριτικά σκεπτόμενους, κοινωνικά ευαίσθητους πολίτες, προάγοντας τις αξίες της δηµοκρατίας, του σεβασµού, των ανθρώπινων δικαιωμάτων, της ελευθερίας, της ισότητας. Σκοπός του διαγωνισμού μέσω της δημιουργίας της αφίσας και του λογότυπου, είναι η περαιτέρω ενασχόληση, εμβάθυνση και ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών και των μαθητών, σε σχέση µε την ισότητα των δύο φύλων και την αλλαγή στάσεων και συμπεριφορών μέσα στις σχολικές τάξεις. Η ενημέρωση των μαθητών/τριών από τους διδάσκοντες για το έργο της Επιτροπής Ισότητας των Φύλων αποτελεί αρχική επιδίωξη του σχεδιασμού της συγκεκριμένης δράσης με απώτερη την κατανόηση των βασικών στερεοτυπικών αντιλήψεων και προκαταλήψεων που συνοδεύουν το κάθε φύλο. Έτσι με αφορμή τα θέματα που απασχολούν τις σχέσεις των φύλων, των αποπροσανατολιστικών βιωμάτων καθώς και των λανθασμένων αντιλήψεων που οι μαθητές και οι μαθήτριες, σε αρκετές περιπτώσεις, φέρουν στο σχολείο, οι ομάδες εργασίας καλούνται να επεξεργαστούν, να εκφραστούν και να αναδείξουν την επεξεργασία του θέματος τους μέσα από το λογότυπο και την αφίσα και να εκφραστούν ατομικά (ατομικό έργο).

Επιπροσθέτως, μέχρι το τέλος της δράσης οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται:

– να ανακαλύψουν αν το επάγγελµα πρέπει να καθορίζει την ταυτότητα ενός ατόµου

– να αντιληφθούν τα εµπόδια που αντιµετωπίζουν οι γυναίκες στην προσπάθειά τους για ενεργότερη συµµετοχή στην εργασία, την κοινωνία και την πολιτική

– να εντοπίσουν τα βασικά στοιχεία τα οποία προσδιορίζουν την ανδρική και τη γυναικεία ταυτότητα στις σύγχρονες κοινωνίες και τέλος

– να προβληµατιστούν σχετικά με την ανάγκη αναπροσαρµογής και διεύρυνσης των ρόλων των δύο συζύγων μέσα στην οικογένεια, προκειµένου να ανταποκριθούν στις σημερινές συνθήκες».

Trikalanews
Author: Trikalanews

To trikalanews.gr χρησιμοποιεί cookies. Με την επίσκεψή σας συμφωνείτε με τους Όρους. Διαβάστε ΠερισσότεραΑποδοχή