Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Σήραγγες Συκιάς έτος 2023: Χωμάτινα τοιχώματα και υποδομές για κλάματα!

Αυτή είναι η Εθνική Διαπεριφερειακή Οδός Καρδίτσας – Αργιθέας – Άρτας που διασχίζουν συχνά και πολλοί Τρικαλινοί

Τα λόγια είναι περιττά όταν αντικρίζει κανείς στις φωτογραφίες που έδωσε στη δημοσιότητα ο αιρετός της περιοχής του νομού Καρδίτσας Δημήτρης Παπακώστας. Οι σήραγγες της Συκιάς, που συνδέουν τον όμορο νομό με την νομό Άρτας, είναι ακόμη σε πρώιμη κατάσταση, με χωμάτινα τοιχώματα και εύλογα δημιουργούνται ερωτήματα για την ασφάλειά τους.

Το θέμα αφορά βέβαια και πολλούς τρικαλινούς κατοίκους, που είτε κατάγονται από την περιοχή της Αργιθέας, και που αναγκάζονται να διέρχονται υπό αυτές τις συνθήκες το ορεινό οδικό δίκτυο, που ομολογουμένως είναι σε τραγική κατάσταση.

Με την παρακάτω παρέμβαση του Δημήτρη Παπακώστα, αναδεικνύεται το σοβαρό ζήτημα και ζητά την άμεση επέμβαση των αρχών ώστε να αποκατασταθεί πλήρως η βατότητα στην περιοχή, με ασφάλεια και χωρίς κινδύνους για τους διερχόμενους.

«Λίαν Επικίνδυνη η βατότητα στις 5 οδικές Σήραγγες Συκιάς: Εθνική Διαπεριφερειακή Οδό Καρδίτσα – Αργιθέα – Άρτα

Γράφει ο Δημήτρης Παπακώστας

• Η Εισαγγελία Κοζάνης απέστειλε επείγουσα παραγγελία για βλάβες – επικινδυνότητα Γέφυρας Σερβίων με έγγραφο στην οικεία Αστυνομική Δ/νση.

• Στο νομό Καρδίτσας πότε θα υπάρξει ανάλογη έρευνα, επιμελής έλεγχος σε οδικές ορεινές υποδομές και επιβολή κυρώσεων για εγκατάλειψη – άθλια βατότητα παρά τα συνεχή υπομνήματα – επισημάνσεις σε κεντρικούς και σχολικούς δρόμους;

Οι πρόσφατες φωτογραφίες (15-3-23) δείχνουν εναργέστατα και αναντίρρητα το μέγεθος της εγκατάλειψης, της ολιγωρίας και αδιαφορίας στα επανειλημμένα αιτήματα μας για λήψη άμεσων μέτρων αποκατάστασης – συντήρησης της βατότητας στις 5 οδικές σήραγγες Συκιάς που ανοίχτηκαν το 1989-1990 (πριν 33 ολόκληρα χρόνια …) κυρίως για τις ανάγκες του υπό κατασκευή Φράγματος Συκιάς / μερική μεταφορά νερών Αχελώου προς τον Θεσσαλικό κάμπο.

^ Οδικό τμήμα : συνολικά 5 χλμ του άξονα Καρδίτσα – Αργιθέα -Άρτα (εντός 5 σηράγγων τμήμα περί τα 1800-2100μ).

^ Παραμένουν χωρίς εσωτερική επένδυση – τα βράχια επικρέμανται στα κεφάλια των διερχόμενων – δίχως φωτισμό και σήμανση.

^ Στα πρανή εξωτερικά, ελλιπή πλέγματα και κάποια που δεν καθαρίζονται ποτέ!

^ Το δίκαιο αίτημα ασφαλτόστρωσης του αγροτικού δρόμου – εναλλακτική διαδρομή από λόφο «Πέντε Αδέλφια» / 3 χλμ, δεν υλοποιείται από αρμόδια Περιφ Αρχή Θεσσαλίας.

^ Το ΔΣ και η ΕΕ ορεινού Δήμου Αργιθέας δεν το θέτουν επιτακτικά, έως σήμερα ουδεμία κοινή παράσταση.

• Το 2005 έγινε η ασφαλτόστρωση με πιστώσεις Υπουργείων, κατόπιν παρέμβασης του αείμνηστου Υπουργού Ανάπτυξης Δ. Σιούφα και αίτημα Δήμου Αχελώου που υπέβαλε το ΣΔΟ: Δημ. Παπακώστας / Δήμαρχος και Δημ. Τσίνας (επικεφαλής τότε αντιπολίτευσης).

• Τα …κρεμασμένα λάστιχα που έγιναν με απόφαση σημερινής περιφ. αρχής αποτελούν “μνημείο προχειρότητας” και πράξης: “στάχτη στα μάτια” προς τους ορεινούς πολίτες.

• Πριν 4 μήνες επισκεφτήκαμε τον όμιλο ΔΕΗ στην Αθήνα, καταθέσαμε έγγραφο αίτημα.

Με συνδρομή του φίλου πολιτικού Πάρη Κουκουλόπουλου

*Μετά λίγες μέρες ο αρμόδιος Γεν. Δ/ντής κ. Φώτης Ε. Καραγιάννης μας απάντησε με Αρ ΓΔ/ΘΥΠ/ Ε.Κ 183954/3675/16-11-22 έγγραφο:

« … η ΔΕΗ ΑΕ δεν έχει οιασδήποτε μορφής εμπλοκή ή αρμοδιότητα επέμβασης, Τόσο στον συγκεκριμένο οδικό άξονα, Όσο και στο έργο Φράγματος Συκιάς, το οποίο είναι αρμοδιότητας Υπ. Υποδομών …φρονούμε ότι η υποψη επιστολή σας θα επρεπε να απευθύνεται όχι στη ΔΕΗ ΑΕ αλλά στις υπηρεσίες που έχουν την αρμοδιότητα συντήρησης των έργων της Περιφέρειας, στην οποία ανήκετε …».

• Μετά ταύτα ερωτώνται: Η περιφ. Αρχή Θεσσαλίας – το κεντρικό Υποδομών τι προγραμματίζουν για τα …5 σκοτεινά τούνελ Συκιάς (ουσιαστικά τρύπες για … τυφλοπόντικες λόγω εγκατάλειψης) όπου τα νερά τρέχουν στα κεφάλια οδηγών, οι πάγοι κρέμονται τον χειμώνα ως …σπαθιά και οι βράχοι σε αποκόλληση;

^ Οι Βουλευτές, οι Σύμβουλοι ΠΣ Θεσσαλίας – του ΔΣ Αργιθέας τι θα πράξουν;

^ Οι αρμόδιες αστυνομικές αρχές, Ποιά αποτελεσματικά μέτρα θα λάβουν βάσει ισχύουσας νομοθεσίας (ν 3481/2006 κα);

* Έχει εφαρμοστεί η Παρ 3 άρθρου 7 ν 3481/2006 ως ισχύει (κατανομή αρμοδιοτήτων συντήρησης οδών στην περιφέρεια Θεσσαλίας) και η Παρ 5 του ίδιου άρθρου;

* Η εναλλακτική διαδρομή από «Πέντε Αδέλφια» πότε θα στρωθεί με ασφαλτοτάπητα;

Πριν ή μετά από ενδεχόμενο ατύχημα;

^ Υπάρχουν ελπίδες για ενεργοποίηση αρμοδίων αρχών ή πάλι θα ζήσουμε το γνωστό … γαϊτανάκι των συναρμοδιοτήτων και διάχυσης ευθυνών;

• Σήμανση – πλέγματα – φωσφοριζοντες ανακλαστήρες πόσο τελικά κοστίζουν;;;

Οδική ασφάλεια – Σύγχρονο δίκτυο δικαιούμαστε έως Συκιά – Βραγκιανά και Αργυρι / όρια Θεσσαλίας – Αιτωλίας!

Θα τα επιβάλουμε με αγώνες …

Δημήτρης Παπακώστας

Αιρετός ΤΑ Αχελωου Θεσσαλίας 25 έτη — Νομικός

Έγγραφα προς και από όμιλο ΔΕΗ – φωτογραφίες από εσωτερικό Σηράγγων

TrikalaNews
Author: TrikalaNews

To trikalanews.gr χρησιμοποιεί cookies. Με την επίσκεψή σας συμφωνείτε με τους Όρους. Διαβάστε ΠερισσότεραΑποδοχή