Βουλευτική ΕκπροσώπησηΔιαβάστε επίσης

Στη Βουλή το ζήτημα της μοριοδότησης των Θεσσαλών υποψηφίων των Πανελλαδικών

17 May 2024

Ερώτηση στη Βουλή, για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου των Τρικάλων και της Θεσσαλίας, κατέθεσε η Μαρίνα Κοντοτόλη

Στη Βουλή φέρνει η Βουλευτής Τρικάλων, Μαρίνα Κοντοτόλη, με κατάθεση επίκαιρης ερώτησης προς τον Υπουργό Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού την ανυπαρξία μέτρων στήριξης των πλημμυροπαθών μαθητών των Τρικάλων κι εν γένει της Θεσσαλίας, ενόψει των πανελλαδικών εξετάσεων για την εισαγωγή τους στα δημόσια πανεπιστήμια της χώρας.

Ειδικότερα, καλείται να απαντήσει στη Βουλή ο αρμόδιος Υπουργός, γιατί δεν εκδίδει την Υπουργική Απόφαση που προβλέπεται σε νόμο (4521/2018) που έφερε ο ΣΥΡΙΖΑ το 2018, σύμφωνα με τον οποίο οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου που κατοικούν σε περιοχές που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές, όπως των Τρικάλων με τον Ντάνιελ, εισάγονται καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι. .

Επισημαίνεται ότι οκτώ μήνες μετά τις καταστροφές κι ενώ  οι κατά τεκμήριο ευάλωτοι μαθητές έχουν βιώσει τραυματικές εμπειρίες από αυτές, η κυβέρνηση δεν έχει λάβει ούτε ένα μέτρο ουσιαστικής στήριξής τους. Αντιθέτως, παραπέμπει την όποια ρύθμιση στο μέλλον, δημιουργώντας συνθήκες ανασφάλειας και διατάραξης της οικογενειακής γαλήνης, ιδιαίτερα για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, οι οποίοι αγωνίζονται να ξελασπώσουν τα όνειρά τους.

Ακολουθεί ολόκληρη η επίκαιρη ερώτηση:

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

Θέμα: «Μέτρα στήριξης των μαθητών της Γ΄ Λυκείου της Θεσσαλίας για την εισαγωγή τους στα Πανεπιστήμια μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων του 2024».

Μετά το έγκλημα των Τεμπών, οι καταστροφικές πλημμύρες του Σεπτεμβρίου του 2023 στα Τρίκαλα και στη Θεσσαλία άνοιξαν μία ακόμα τεράστια πληγή στον κοινωνικό της ιστό.

Ως ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, μεταξύ άλλων μέτρων ανακούφισης, προτείναμε προς το Υπουργείο Παιδείας (ΥΠΑΙΘΑ) την επέκταση των «σχολικών γευμάτων» ειδικά στη Θεσσαλία, την κατ’ εξαίρεση μεταγραφή των φοιτητών σε αντίστοιχα Τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ή μέτρα στήριξης όσων δεν έχουν αντιστοιχία (π.χ. φοιτητικό επίδομα), την άμεση αποκατάσταση των ζημιών των σχολείων και του ΤΕΦΑΑ Τρικάλων, κλπ.

Η κυβέρνηση και ο αρμόδιος Υπουργός δεν απάντησαν ποτέ, απαξιώνοντας και τη Βουλή και τον κοινοβουλευτικό έλεγχο.

Επιπρόσθετα, η κυβέρνηση δεν εξέπεμψε ούτε ένα θετικό μήνυμα προς τους σκληρά δοκιμαζόμενους μαθητές, ιδιαίτερα της Γ΄ Λυκείου, οι οποίοι εκτός του προσωπικού τους αγώνα για την εισαγωγή τους στα πανεπιστήμια, φέρουν κι όλο το ψυχολογικό βάρος της καταστροφής από τις πλημμύρες.

Πολλοί εξ αυτών αντιμετωπίζουν ακόμα και ζητήματα επιβίωσης, δεδομένου ότι οι γονείς τους έχουν απωλέσει εισόδημα και περιουσιακά στοιχεία και οι αποζημιώσεις ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί. Ακόμα χειρότερα, κάποιοι μαθητές αναγκάστηκαν να διακόψουν και τα φροντιστήριά τους, είτε εξαιτίας της αδυναμίας πρόσβασης σε αυτά είτε λόγω οικονομικής δυσχέρειας.

Με τον νόμο του ΣΥΡΙΖΑ,  4521/2018, όπως τροποποιήθηκε κι ισχύει, «Οι μαθητές της τελευταίας τάξης και οι απόφοιτοι των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ περιοχών που πλήττονται κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους εξαιτίας φυσικών καταστροφών…εισάγονται καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι….», για την εφαρμογή του οποίου εκδίδεται σχετική Υ.Α..

Είναι, επομένως σαφές , ότι οι μαθητές του Νομού Τρικάλων, αλλά και όλων των  άλλων πληγέντων Νομών και περιοχών της Θεσσαλίας που κηρύχθηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας, έχουν ελάχιστο δικαίωμα την εισαγωγής τους στα Πανεπιστήμια καθ΄ υπέρβαση του αριθμού των εισακτέων.

Οκτώ μήνες μετά τις καταστροφικές πλημμύρες, και λίγο πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις όχι σχολικά γεύματα, όχι μέτρα στήριξης των φοιτητών, όχι επισκευή κι αποκατάσταση των ζημιών στα εκπαιδευτήρια, όχι μοριοδότηση των μαθητών της Γ Λυκείου δεν υπάρχει, αλλά ούτε καν η προβλεπόμενη έκδοση της Υ.Α. για την καθ’ υπέρβαση εισαγωγή των μαθητών στα Α.Ε.Ι. .

Κατόπιν αυτών, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Θα εφαρμόσει τον ψηφισμένο νόμο του Ελληνικού Κοινοβουλίου, ως ελάχιστη ένδειξη στήριξης των μαθητών των πλημμυροπαθών κατοίκων των Τρικάλων κι όλων των περιοχών της Θεσσαλίας κι αλλού που κηρύχθηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης;
  2. Πότε θα εκδοθεί η προβλεπόμενη Υπουργική Απόφαση για την εφαρμογή του νόμου;

Η ερωτώσα Βουλευτής

Κοντοτόλη Μαρίνα

trikalanews
Author: trikalanews

Ηλικιωμένος με γυαλιά κρατά κινητό και πληκτρολογεί σε λάπτοπ, ενώ νεότερος άνδρας δίπλα του γελάει και κάνει thumbs up – σύγχρονο σαλόνι, ατμόσφαιρα χαρούμενη, συμβολισμός ψηφιακής ενδυνάμωσης τρίτης ηλικίας

Ο Παπαστεργίου κάνει τους παππούδες… hackers – Ηλεκτροσόκ στην τρίτη ηλικία!

Ξεχάστε τους «παλιομοδίτες»! Με το νέο πρόγραμμα ψηφιακής ενδυνάμωσης, οι παππούδες της Ελλάδας ετοιμάζονται να γίνουν οι νέοι hackers της …
Αγελάδες σε μονάδα βιολογικής κτηνοτροφίας τρέφονται με σανό, υπό στέγαστρο, με εμφανή σκουλαρίκια ταυτοποίησης – εικόνα από ελεγχόμενη βιολογική εκτροφή

Μαζικές αποχωρήσεις από τη βιολογική κτηνοτροφία λόγω φόβου ελέγχων

Κύμα οικειοθελών αποχωρήσεων καταγράφεται στη βιολογική κτηνοτροφία, εν όψει εντατικοποίησης των ελέγχων από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Τι αλλάζει για …
Διασκέδαση και δημιουργία στη Βιβλιοθήκη Καλαμπάκας

Διασκέδαση και δημιουργία στη Βιβλιοθήκη Καλαμπάκας

Μια ακόμη χαρούμενη δράση της Καλοκαιρινής Εκστρατείας στη Βιβλιοθήκη Καλαμπάκας, με παιχνίδι, αφήγηση και δημιουργία για τα παιδιά. Επόμενο εργαστήριο …
Έργα διαμόρφωσης και καθαρισμού στον χώρο της Αγίας Παρασκευής Μουριάς

Έργα διαμόρφωσης και καθαρισμού στον χώρο της Αγίας Παρασκευής Μουριάς

Συνεχίζονται με ταχείς ρυθμούς τα έργα αποκατάστασης και καθαρισμού από τον Δήμο Πύλης στον εξωτερικό χώρο του Παρεκκλησίου της Αγίας …
Προεπισκόπηση Ιδιωτικότητας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και η βοήθεια στην ομάδα μας να κατανοήσει ποια τμήματα του ιστότοπου βρίσκετε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.