Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Στην Πορτογαλία τo 7o Πειραματικό Γυμνάσιο Τρικάλων

Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου Erasmus+ KA220 «Online school-Space for educational Innovation», τo 7o Πειραματικό Γυμνάσιο Τρικάλων συμμετείχε, ως οργανισμός εταίρος, στην τέταρτη κινητικότητα, που πραγματοποιήθηκε στην Πορτογαλία στο Escola Básica e Secundária com Pré-escolar e Creche Professor Dr. Francisco de Freitas Branco, στο νησί Πόρτο Σάντο. Η εν λόγω κινητικότητα περιελάμβανε επιτόπια παρατήρηση εργασίας (job shadowing), με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών από τις χώρες εταίρους: Ρουμανία, Ιταλία, Ελλάδα, Λιθουανία και Τουρκία. Το 7ο Πειραματικό  Γυμνάσιο εκπροσώπησαν η Διευθύντρια του Σχολείου, κα Κουράκου Γεωργία, (ΠΕ06), και η εκπαιδευτικός, κα Σκαμπαρδώνη Αγορίτσα, (ΠΕ02).

Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί από όλες τις χώρες εταίρους, επισκέφθηκαν το Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό και το Γυμνάσιο του νησιού. Έτσι, είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με την υποδομή των κτηρίων και τη λειτουργία των σχολείων (ωράριο, εσωτερικός κανονισμός, αναλυτικά προγράμματα). Παρακολούθησαν, επίσης, οικολογικές ηλεκτρονικές εφαρμογές, δημιουργήματα των μαθητών/τριών και πραγματοποίησαν επιτόπια παρατήρηση εργασίας σε πολλές αίθουσες διδασκαλίας, αλλά, κυρίως, στην πλήρως εξοπλισμένη υλικοτεχνικά «Τάξη του Μέλλοντος» του Γυμνασίου του Πόρτο Σάντο, όπου οι μαθητές/τριες εργάζονται σε πρότζεκτ ρομποτικής και εικονικής πραγματικότητας. Οι εκπαιδευτικοί συνομίλησαν μαζί τους και τους απηύθυναν ερωτήσεις σχετικά με έργα τους και τις εντυπώσεις τους από αυτή την Τάξη.

Στις καθημερινές συναντήσεις εργασίας των αποστολών (LTT, Learning, Teaching, Training),τονίστηκε από όλους η σημασία του προηγμένου τεχνολογικά Σχολείου, για την παροχή δεξιοτήτων ζωής στους μαθητές/τριες, αλλά και αυτού που είναι ανοιχτό στην κοινωνία, ώστε οι μαθητές/τριες να υλοποιούν ποικίλες δραστηριότητες, ακόμη και τις απογευματινές ώρες. Χαρακτηριστικό είναι ότι το σχολείο στο Πόρτο Σάντο παραμένει ανοιχτό για δραστηριότητες και παροχή ενισχυτικής διδασκαλίας στους μαθητές/τριες ως τις 18.30.

Επίσης, κάθε εθνική ομάδα παρουσίασε τα «Σχέδια Μαθημάτων» που ετοίμασε, εφάρμοσε και ανάρτησε στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του έργου. Τέλος, παρουσιάστηκαν βιωματικά διαδικτυακές εφαρμογές που χρησιμοποιήθηκαν στην περίοδο της τηλεκπαίδευσης, με συζήτηση σχετικά με την αξιοποίησή της μετά την πανδημία. Καθώς στο 7ο Πειραματικό Γυμνάσιο Τρικάλων η πλατφόρμα e-class χρησιμοποιείται από όλους τους εκπαιδευτικούς του Σχολείου σε σχεδόν καθημερινή βάση, οι συμμετέχουσες εκπαιδευτικοί κατέθεσαν την εμπειρία τους από το σχεδιασμό και την αξιοποίηση της εν λόγω πλατφόρμας, σε συνδυασμό με διδακτικά παραδείγματα που επέδειξε η ελληνική αποστολή.

Η κινητικότητα, ακόμη, περιελάμβανε βιωματική μάθηση με εργαστήρια τοξοβολίας και μαθήματα γκολφ. Δεν έλειψαν και οι επισκέψεις πολιτιστικού και οικολογικού ενδιαφέροντος, όπως αυτές σε Μουσεία (Οικία του Χριστόφορου Κολόμβου, Brum do Canto, το παραδοσιακό σπίτι Casa da Serra και το Cardina με τους ανεμόμυλους), στο «Τείχος της Βιόσφαιρας», ένα  βιολογικό παραδοσιακό Οινοποιείο και τις γαλαρίες του Σταθμού Αφαλάτωσης του Πόρτο Σάντο, από όπου το νησί εφοδιάζεται με πόσιμο νερό. Δεν πρέπει να παραλειφθούν η πεζοπορία στο μονοπάτι Pico do Facho στον υψηλότερο λόφο του νησιού, για την ανακάλυψη και φωτογράφιση ενδημικών φυτών και μια περιήγηση με πλοίο στον ωκεανό, δράσεις με πολλαπλά περιβαλλοντικά μηνύματα. Ιδιαίτερα εντυπωσιακή αποδείχθηκε η τελετή παράδοσης των πιστοποιητικών συμμετοχής στους εκπαιδευτικούς από τον Διευθυντή του Γυμνασίου του Πόρτο Σάντο, σε ένα ειδυλλιακό περιβάλλον, μπροστά στον ωκεανό, και μέσα σε πανηγυρική ατμόσφαιρα, όπως και η εθιμοτυπική επίσκεψη των αποστολών στο κτήριο του Δημαρχείου, όπου πραγματοποιήθηκαν παρουσιάσεις από επιστήμονες σχετικά με τη Βιόσφαιρα και τη ζωή στους αμμόλοφους του Πόρτο Σάντο.

Συνοψίζοντας την εμπειρία τους, οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου επέστρεψαν με πολλά παιδαγωγικά, μεθοδολογικά και επαγγελματικά εφόδια στις βαλίτσες τους, με πολλές «εικόνες» από διαφορετικά Σχολεία, ώστε να τα μεταφέρουν μέσω της διάχυσης στο Σχολείο τους, σε άλλα Σχολεία, αλλά και στην ευρύτερη τοπική κοινωνία. Συνεκτιμώντας, τέλος, τα αποτελέσματα της συνάντησης, τα συμπεράσματα είναι άκρως ενθαρρυντικά για τη σημασία της εποικοδομητικής ανταλλαγής πρακτικών μεταξύ των συναδέλφων από διαφορετικές χώρες, αλλά και της σύσφιξης των σχέσεων και της διαπροσωπικής επικοινωνίας μεταξύ τους. Εξάλλου, όλοι οι εκπαιδευτικοί αποτελούν μέλη της μεγάλης ευρωπαϊκής οικογένειας και συνυπάρχουν με αλληλεγγύη και συνεργασία για τη βελτίωση της επαγγελματικής τους κατάρτισης, αλλά κυρίως  του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού τους έργου, με απώτερο στόχο ένα καλύτερο Σχολείο, που θα διαπλάθει ολοκληρωμένους, καταρτισμένους, δημοκρατικούς και ευτυχισμένους ευρωπαίους πολίτες.

trikalanews
Author: trikalanews

To trikalanews.gr χρησιμοποιεί cookies. Με την επίσκεψή σας συμφωνείτε με τους Όρους. Διαβάστε ΠερισσότεραΑποδοχή