ΛάρισαΠρωτοσέλιδα

Τελευταία στιγμή δεν ζήσαμε Τέμπη Νο 2 τα Χριστούγεννα

6 Mar 2024

Έναν χρόνο μετά αποφεύχθηκε στο παρά ένα μια νέα σύγκρουση δύο επιβατικών τρένων στον σταθμό ΣΚΑ ύστερα από παραβίαση ερυθρού σηματοδότη

Ενα νέο συμβάν που θέτει σε «αμφισβήτηση» την εμπέδωση της ασφαλούς λειτουργίας όλων των εμπλεκομένων στις σιδηροδρομικές μετακινήσεις απασχολεί και πάλι τις αρμόδιες υπηρεσίες, έναν χρόνο μετά την τραγωδία των Τεμπών.

Το σοβαρό περιστατικό που καταγράφηκε παραμονές των Χριστουγέννων στον σταθμό του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ), αφορά την παραβίαση κόκκινου φωτεινού σηματοδότη, που λίγο έλειψε να οδηγήσει σε σύγκρουση δύο επιβατικές αμαξοστοιχίες της Hellenic Train.

Επρόκειτο για τις αμαξοστοιχίες 1313 που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο – Πειραιάς και 51 (Ασημένιο Βέλος), η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα.

Το επίμαχο έγγραφο που δημοσιεύουν σήμερα «ΤΑ ΝΕΑ»

Οι μαρτυρίες

Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των εργαζομένων του ΣΚΑ, η αμαξοστοιχία 1313 παραβίασε ερυθρό σηματοδότη και λίγο έλειψε να πέσει πάνω στην αμαξοστοιχία 51 (Βέλος). Όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές, η σύγκρουση αποφεύχθηκε …στο παρά πέντε, χάρη στην ετοιμότητα του υπευθύνου της τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, που κυριολεκτικά ούρλιαζε στον ασύρματο, καλώντας τον μηχανοδηγό της 1313 αμαξοστοιχίας να σταματήσει.

Σημειωτέον, ότι στην καμπίνα μηχανοδήγησης (χειριστήρια) της ίδιας αμαξοστοιχίας, επέβαινε παρατύπως και μαθητευόμενος μηχανοδηγός, δεδομένου ότι ο κανονικός μηχανοδηγός δεν έχει την ιδιότητα του εκπαιδευτή.

Ο ΟΣΕ, ως διαχειριστής της υποδομής, προχώρησε αμέσως στην καταγραφή του σοβαρού αυτού συμβάντος, ενώ από την πλευρά της Hellenic Train επιχειρήθηκε αρχικά η υποβάθμισή του, με τα αρμόδια στελέχη της εταιρείας να υποστηρίζουν ότι για το περιστατικό δεν ευθύνεται ο μηχανοδηγός, αλλά η ολισθηρότητα των γραμμών!

Σημειώνεται, ότι υπεύθυνος για την κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών της Hellenic Train είναι σήμερα ο πρώην πρόεδρος των μηχανοδηγών Κ. Γενηδούνιας, που το τελευταίο διάστημα επανήλθε στην επικαιρότητα λόγω της μη κλήσεώς του στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για τα Τέμπη. Ωστόσο, ούτε και ο αρμόδιος γενικός διευθυντής της εταιρείας προέβη σε κάποια επίσημη κίνηση, υιοθετώντας το σενάριο της… ολίσθησης.

Ο ταχογράφος

Ομως, ο ΟΣΕ επέμεινε στη διαλεύκανση του συμβάντος, το οποίο λόγω της σοβαρότητάς του το δήλωσε στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).

Παράλληλα, ο ΟΣΕ προκειμένου να συντάξει το δικό του πόρισμα, απαίτησε από τη Hellenic Train την ταινία του ταχογράφου για να ελέγξει εάν υπήρξε ολίσθηση, όπως και τη σχετική αναφορά του μηχανοδηγού.

Σύμφωνα με τον κανονισμό κυκλοφορίας, η ταχύτητα της αμαξοστοιχίας 1313 δεν θα έπρεπε να υπερβαίνει τα 60 χλμ./ώρα. Πάντως, μέχρι στιγμής, δεν έχει παραδοθεί στον ΟΣΕ η ταινία του ταχογράφου, η οποία καταγράφει την ολίσθηση.

Premiun έκδοση ΤΑ ΝΕΑ

Trikala News
Author: Trikala News

Ευχές για την ονομαστική του εορτή θα δεχθεί ο Δήμαρχος Μετεώρων Ελευθέριος Αβραμόπουλος

Ευχές για την ονομαστική του εορτή θα δεχθεί ο Δήμαρχος Μετεώρων Ελευθέριος Αβραμόπουλος

Με αφορμή την ονομαστική του εορτή, ο Δήμαρχος Μετεώρων Ελευθέριος Αβραμόπουλος, θα δέχεται ευχές στο γραφείο του στο Δημαρχείο …
Έφυγε από τη ζωή ο Στέργιος Τέλιος

Έφυγε από τη ζωή ο Στέργιος Τέλιος

Σε ηλικία 86 ετών έφυγε από τη ζωή ο Στέργιος Κωνσταντίνου Τέλιος, σκορπίζοντας θλίψη στους οικείους του …
Παραμύθι για παιδιά παρουσιάστηκε στο ΚΔΑΠ «ΦΡΟΥΡΙΟ» του Δ. Τρικκαίων

Παραμύθι για παιδιά παρουσιάστηκε στο ΚΔΑΠ «ΦΡΟΥΡΙΟ» του Δ. Τρικκαίων

 Ένα όμορφο παραμύθι για τα παιδιά παρουσιάστηκε στο ΚΔΑΠ «ΦΡΟΥΡΙΟ» του Δ. Τρικκαίων …
Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο του Απόστολου Σπαθή «Γνωρίζω τους μαθητές μου»

Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο του Απόστολου Σπαθή «Γνωρίζω τους μαθητές μου»

Σας ενημερώνουμε ότι μόλις κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο του Απόστολου Σπαθή, Προϊσταμένου του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Τρικάλων …