Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Τέμπη: Η… σκληρή δοκιμασία που περνούν οι σταθμάρχες για «αξιολόγηση»

Ολοένα και περισσότερα λάθη που έγιναν το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου και οδήγησαν στη φονική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, βλέπουν το φως της δημοσιότητας.

Εκτός από τις βάρδιες που σβήστηκαν με… μπλάνκο, τους σταθμάρχες που φαίνεται ότι έφυγαν νωρίτερα από τη βάρδιά τους, τρία νέα μοιραία λάθη αποκαλύπτει ο δημοσιογράφος των εφημερίδων «Τα Νέα» και «Το Βήμα» Βασίλης Λαμπρόπουλος.

Το πρώτο και το σημαντικότερο λάθος είναι πως ο 59χρονος προφυλακισμένος σταθμάρχης Λάρισας, αδυνατούσε να χαράξει ηλεκτρονική πορεία της μοιραίας αμαξοστοιχίας που θα μπορούσε να αποτρέψει την αλλαγή της πορείας του Intercity 62.

Το σύστημα ηλεκτρονικής κατεύθυνσης, η τηλεδιοίκηση των τρένων, που λειτουργούσε μόνο στα όρια του σταθμού και με την χρήση του σχετικού πίνακα, επέτρεπε στον σταθμάρχη να προχωρήσει σε ηλεκτρονική χάραξη προσδιορισμού της πορείας του Intercity αυτόματα. Κατά αυτόν τον τρόπο, θα εντοπιζόταν άμεσα και θα διορθωνόταν το πρόβλημα με το κλειδί που έστειλε την αμαξοστοιχία στην γραμμή καθόδου.

Ωστόσο, ο 59χρονος λόγω απειρίας και ελλιπών γνώσεων, πέραν του ότι βρισκόταν σε σύγχυση, δεν γνώριζε και πώς να κάνει τον ηλεκτρονικό σχεδιασμό της πορείας του τρένου.

Επιπλέον, ο μηχανοδηγός του Intercity δεν επικοινώνησε με συντονιστή μηχανοδηγό της Hellenic Train στα κεντρικά του Οργανισμού, που καταγράφει ηλεκτρονικά τα ίχνη των τρένων μέσω GPS, και θα μπορούσε έτσι να ενημερωθεί για το αν υπήρχε στη γραμμή του εμπορική αμαξοστοιχία.

Η δοκιμασία για την ευστροφία των σταθμαρχών

Τρίτον, ζήτημα προκύπτει και από τη μη αξιολόγηση των σταθμαρχών μέσω ψυχομετρικών ελέγχων. Κάτι τέτοιο προβλέπεται μόνο για τους μηχανοδηγούς, ενώ η γνωστική ικανότητα των σταθμαρχών, η ευστροφία και η παρατηρητικότητά τους, προσδιορίζεται μόνο εάν ανταπεξέλθει σε μια δοκιμασία, η οποία, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο δημοσιογράφος Βασίλης Λαμπρόπουλος, προβλέπει την καταμέτρηση των βαγονιών σε μια αμαξοστοιχία.

TrikalaNews
Author: TrikalaNews

To trikalanews.gr χρησιμοποιεί cookies. Με την επίσκεψή σας συμφωνείτε με τους Όρους. Διαβάστε ΠερισσότεραΑποδοχή