Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Θεσσαλία: «Πονοκέφαλος» οι διαδικτυακές απάτες

Ένας αγρότης από το Μακρυχώρι που κατέθεσε προκαταβολή σε άγνωστο για να του στείλουν τρακτέρ που είδε σε αγγελία και δεν ήρθε ποτέ, μια Λαρισαία που έβαλε σε αγγελία τον καναπέ της και κατέληξε να χάσει πάνω από 6.000 ευρώ, ένας επιχειρηματίας στην πόλη μας που στην προσπάθειά του να πάρει επίδομα της ΔΕΗ μετά από παρότρυνση “λογιστή”, είδε τον τραπεζικό του λογαριασμό να “αδειάζει” κατά 5.000 ευρώ.

Αυτές είναι τρεις μόνο από τις περιπτώσεις απάτης στις οποίες έπεσαν συμπολίτες μας τα τελευταία χρόνια στη Λάρισα και έχουν καταγραφεί στην αστυνομική και δικαστική επικαιρότητα. Σύμφωνα με την Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλίας (ΓΕΠΑΔ), στη Θεσσαλία το 2021 έχουν καταγραφεί 237 απάτες, τετελεσμένες και σε απόπειρα. Το 2022, μέχρι τέλη Νοεμβρίου έχουν καταγραφεί 260 απάτες, τετελεσμένες και σε απόπειρα.

Σε αυτό το πλαίσιο η ΓΕΠΑΔ προσπαθεί να ενημερώνει τον κόσμο σχετικά με τις μεθοδολογίες που χρησιμοποιούν οι δράστες για να τους εξαπατήσουν. Μία μορφή ενημέρωσης συνήθως είναι το κλασσικό γραπτό δελτίο Τύπου της αστυνομίας, όμως στις 11 Νοεμβρίου, στη σελίδα της ΓΕΠΑΔ στο facebook ανεβαίνει ένα βίντεο που ενημερώνει σχετικά με τις απάτες με ένα διαφορετικό τρόπο, προσαρμοσμένο στη φιλοσοφία της συγκεκριμένης πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης.

Είναι ένα παιχνίδι ερωτήσεων – 7 τον αριθμό – που παρουσιάζει κάποιες από τις βασικές μεθόδους εξαπάτησης και δίνει την ευκαιρία στον αναγνώστη μέσω πολλαπλών απαντήσεων να σκεφτεί και να συγκρατήσει ποια απάντηση είναι η σωστή. Στο τέλος του βίντεο ο αναγνώστης βλέπει τις σωστές απαντήσεις.

Εμπνευστής αυτού του “εναλλακτικού” δελτίου Τύπου είναι ο αστυνόμος Β΄ προϊστάμενος Γραφείου Δημοσίων Σχέσεων και Ενημέρωσης Δημοσιογράφων στη ΓΕΠΑΔ, κ. Πέτρος Παπαδημητρίου. Με αφορμή αυτό το βίντεο, η  larissanet απευθύνθηκε στον κ. Παπαδημητρίου o οποίος μας ανέφερε αρχικά ότι οι απάτες είναι ένα θέμα το οποίο απασχολεί πάρα πολύ την ελληνική αστυνομία γιατί βλέπουν συνεχώς ότι οι δράστες χρησιμοποιούν διάφορες μεθόδους και καταφέρνουν να εξαπατούν τους πολίτες.

Μάλιστα όπως σημείωσε χαρακτηριστικά στην larissanet.gr, οι πολίτες εξακολουθούν να πέφτουν θύματα απατών που κυριαρχούσαν πριν το διαδίκτυο – αν και τώρα είναι περισσότερο υποψιασμένοι όπως μας λέει – όπως στις περιπτώσεις που προσποιούνται υπαλλήλους της ΔΕΗ ή αστυνομικούς και γιατρούς για να τους αποσπάσουν χρήματα. Το πρόβλημα είναι χαρακτηριστικό της περιφέρειας όπως μας είπε καθώς υπάρχουν χωριά με ηλικιωμένους που πέφτουν πιο εύκολα θύματα εξαπάτησης.

Η αρχική σκέψη του κ. Παπαδημητρίου όπως μας λέει ήταν να συντάξει ένα κλασσικό δελτίο Τύπου για το πρόβλημα όμως στη συνέχεια σκέφτηκε ένα διαφορετικό τρόπο, πιο “φιλικό” και άμεσο για μια πλατφόρμα ενημέρωσης όπως το facebook. “Σκεφτήκαμε ότι ένα παιχνίδι ερωτήσεων θα μπορούσε να “κεντρίσει” το ενδιαφέρον των συμπολιτών μας” μας λέει ο κ. Παπαδημητρίου και προσθέτει πως όλα τα παραδείγματα/ερωτήσεις στο βίντεο είναι βγαλμένα από την “πραγματική ζωή”.

Σκοπός του παιχνιδιού όπως μας εξηγεί ο κ. Παπαδημητρίου είναι ότι διαβάζοντας κάποιος αυτές τις ερωτήσεις θα του αποτυπωθεί η μέθοδος των δραστών και αν στο μέλλον του τύχει κάτι παρόμοιο θα είναι σε θέση να αντιδράσει σωστά. “Οι δράστες βασίζονται στον αιφνιδιασμό και στην άσκηση ψυχολογικής πίεσης, οπότε μέσα από σωστή ενημέρωση και προετοιμασία, θα καταφέρουμε να αποτρέψουμε τέτοια περιστατικά εξαπάτησης”, προσθέτει ο κ. Παπαδημητρίου.

Να σημειώσουμε ότι αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που το γραφείο Τύπου της ΓΕΠΑΔ Θεσσαλίας, χρησιμοποιεί εναλλακτικές μεθόδους ενημέρωσης για τις απάτες στο facebook. Στις 19 Απριλίου είχε αναρτηθεί στην πλατφόρμα ένα βίντεο μικρής διάρκειας με διαφάνειες, σε μορφή βιβλίου, με τις πιο συχνές μεθόδους που χρησιμοποιούν οι δράστες, καθώς και με χρήσιμες συμβουλές – οδηγίες προς αποφυγή εξαπάτησης”.

Κλείνοντας ο κ. Παπαδημητρίου μας ενημερώνει σχετικά με τα κρούσματα των απατών ότι αυτό που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια είναι η αύξηση των διαδικτυακών απατών, είτε με τη μέθοδο phishing, είτε τηλεφωνικά ενώ και η πλειοψηφία των περιστατικών που αναφέραμε στην αρχή του ρεπορτάζ μας έχουν να κάνουν με διαδικτυακές απάτες.

TrikalaNews
Author: TrikalaNews

To trikalanews.gr χρησιμοποιεί cookies. Με την επίσκεψή σας συμφωνείτε με τους Όρους. Διαβάστε ΠερισσότεραΑποδοχή