Άρθρα – Απόψεις

Το 1ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Τρικάλων εκπαιδεύεται στην ψηφιακή αφήγηση

31 May 2017

Το 1ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Τρικάλων, στο πλαίσιο του σχεδίου ΚΑ201 “A European School Around The World” (ESAW), ενός από τα ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus+ που υλοποιούνται από το σχολείο για τα έτη 2016-2018, ταξίδεψε στην Σόφια της Βουλγαρίας για την 2η διακρατική δραστηριότητα κατάρτισης/διδασκαλίας/ μάθησης.
Εκεί, 5 Καθηγητές από κάθε μια από τις 5 Ευρωπαϊκές χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα (Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Σουηδία, Ελλάδα) πήραν μέρος σε πρόγραμμα κατάρτισης που οργάνωσε ο Βουλγαρικός φορέας κατάρτισης «BulgariaGateway», μέλος του Δικτύου Εκπαίδευσης και Κατάρτισης ETN (EducationandTrainingNetwork), φορείς που επίσης συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
Αντικείμενο της κατάρτισης ήταν η ψηφιακή αφήγηση (digital storytelling) και πώς αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί γενικά στα πλαίσια του μαθήματος αλλά και πιο ειδικά στη δημιουργία και λειτουργία ενός εικονικού τουριστικού πρακτορείου, που αποτελεί και τον τελικό στόχο-προϊόν του εν λόγω Ευρωπαϊκού προγράμματος. Συγκεκριμένα, αφού καταδείχτηκε η σημασία της αφήγησης στη συναισθηματική και ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των ατόμων, οι καταρτιζόμενοι εκπαιδεύτηκαν στα ψηφιακά εργαλεία αφήγησης και στους τρόπους με τους οποίους η αφήγηση (ενός ιστορικού γεγονότος, ενός μύθου, ενός θρύλου) μπορεί να αξιοποιηθεί από ένα τουριστικό πρακτορείο προκειμένου να αυξηθεί η αναγνωρισιμότητα και η επισκεψιμότητα ενός τόπου, κτηρίου ή μνημείου. Στη συνέχεια οι καταρτιζόμενοι, ανά ομάδες στις οποίες συμμετείχαν καθηγητές από όλες τις χώρες, δημιούργησαν τη δική τους ψηφιακή ιστορία στην οποία αφηγούνταν τη μέχρι τώρα διαδρομή του εν λόγω προγράμματος. Επιπλέον, σημαντικό κομμάτι της κατάρτισης αφιερώθηκε στην ανάλυση της έννοιας του gamification (παιχνιδοποίηση),  το οποίο μέσω της ενσωμάτωσης μηχανισμών παιχνιδιού σε δραστηριότητες που δεν σχετίζονται με το παιχνίδι μπορεί να αυξήσει κατακόρυφα τη διαδραστικότητα και την αφοσίωση των χρηστών – πρακτικές που ήδη χρησιμοποιούνται από μεγάλες εταιρείες και οργανισμούς για να αυξήσουν τα κίνητρα και τους δεσμούς μεταξύ των υπαλλήλων τους. Στο πρακτικό κομμάτι της εκπαίδευσης οι συμμετέχοντες καθηγητές σχεδίασαν ένα σενάριο  παιχνιδιού που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί προκειμένου οι μαθητές με «παιγνιώδη» τρόπο, μακριά από παραδοσιακές, δασκαλοκεντρικές μεθόδους διδασκαλίας, να ασκηθούν στην εκμάθηση μιας επιθυμητής συμπεριφοράς και στη δημιουργία θετικού κλίματος στην τάξη και το σχολείο.
Ταυτόχρονα η συνάντηση πλαισιώθηκε πολιτιστικά με περιήγηση στο όμορφο, γεμάτο πάρκα, κέντρο της Σόφιας, το Εθνικό Θέατρο Ivan Vazov, το πανεπιστήμιο της Σόφιας «St. Kliment Ohridski», τη ροτόντα του Αγίου Γεωργίου (που είναι και το παλιότερο σωζόμενο κτήριο στη Σόφια) και τον καθεδρικό ναό Alexander Nevski. Ακόμα αφιερώσαμε μια μέρα στη γραφική πόλη Koprivshtitsa που βρίσκεται 111χλμ μακριά από τη Σόφια, στα βουνά Sredna Gora και είναι μια πόλη – μουσείο που διατηρεί την ατμόσφαιρα και τα χαρακτηριστικά της Βουλγαρίας του 19ου αιώνα. Εκεί, τον Απρίλιο του 1876, μετά από προετοιμασία μηνών και με ηγέτες την πνευματική ελίτ του τόπου, οι κάτοικοι εξεγέρθηκαν εναντίον των Οθωμανών.
Φυσικά, δεν παραλείψαμε να επισκεφτούμε τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Βουλγαρίας, τη Φιλιππούπολη που είναι και μια από τις αρχαιότερες πόλεις του κόσμου. Στη Φιλιππούπολη περπατήσαμε στα σοκάκια της παλιάς πόλης, επισκεφτήκαμε τον ελληνικό ναό των αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης, το λαογραφικό μουσείο της πόλης και το ρωμαϊκό θέατρο ενώ τις καρδιές μας έκλεψε το συντριβάνι που «τραγουδάει» στους πρόσφατα ανακαινισμένους κήπους του τσάρου Συμεών. Πλήθος κόσμου συγκεντρώνεται τρία βράδια την εβδομάδα για να απολαύσει το συντριβάνι που αλλάζει χρώματα και τα νερά του εκτοξεύονται με διάφορους τρόπους ακολουθώντας το ρυθμό της μουσικής. Το ταξίδι μας στη γειτονική Βουλγαρία έκλεισε με την επίσκεψή μας στη μονή της Ρίλα, το μεγαλύτερο και σπουδαιότερο θρησκευτικό μνημείο της χώρας, το οποίο βρίσκεται σε μια τοποθεσία εκπληκτικής φυσικής ομορφιάς.Το μοναστήρι, που χρονολογείται από τον 10ο αιώνα, είναι αφιερωμένo στον ερημίτη Ιωάννη (Ιβάν) που ασκήτευσε στην περιοχή και από το 1983 αποτελεί μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.
Εκπρόσωποι του 1ου Εσπερινού ΕΠΑ.Λ ήταν ο διευθυντής του σχολείου, Βασίλης Βαρσάνης και οι Καθηγητές Λίλα Μανίκα, Χριστίνα Τηγάνα, Άρης Κάκιας και Ζήσης Μπετσιμέας.
Επόμενος σταθμός του προγράμματος η πόλη Hudiskvall στη μακρινή Σουηδία τον ερχόμενο Οκτώβριο.
1ο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ Τρικάλων
admins
Author: admins

Της ...ανακύκλωσης στον Μύλο των Ξωτικών

Της …ανακύκλωσης στον Μύλο των Ξωτικών

Μύλος των Ξωτικών και Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης έδωσαν το σύνθημα: πιο πράσινο, με… μπλε! …
Ενημέρωση για την Καταλληλότητα Νερού στις Κοινότητες Καλονερίου και Ελληνόκαστρου

Ενημέρωση για την Καταλληλότητα Νερού στις Κοινότητες Καλονερίου και Ελληνόκαστρου

Η ΔΕΥΑ Τρικάλων ενημερώνει τους κατοίκους των τοπικών κοινοτήτων Καλονερίου και Ελληνόκαστρου σχετικά με την ποιότητα του νερού …
Τρίκαλα: Ολοκληρώθηκαν οι πρώτες επαφές για την οικονομική πτυχή των 100 Κλιματικά Ουδέτερων Πόλεων

Τρίκαλα: Ολοκληρώθηκαν οι πρώτες επαφές για την οικονομική πτυχή των 100 Κλιματικά Ουδέτερων Πόλεων

Με το στελεχιακό δυναμικό του Δήμου Τρικκαίων συνεχίστηκαν οι συναντήσεις του οικονομικού συμβούλου για τις 100 Κλιματικά Ουδέτερες Πόλεις …
«Χριστούγεννα για τα παιδιά» στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Τρικάλων

«Χριστούγεννα για τα παιδιά» στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Τρικάλων

Συνεργασία Δ/νσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης & Δήμου Τρικκαίων …