Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Χρήματα από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας για την ηλεκτροκίνηση Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα

Στο ΠΕΠ Θεσσαλίας 2014-2020 εντάχθηκε με απόφαση της Περιφέρειας Θεσσαλίας, έργο της ηλεκτροκίνησης Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, προϋπολογισμού 57,7 εκ. ευρώ.

Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ε.Ε. και εθνικούς πόρους.
Το έργο αφορά στην εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και αυτόματης προστασίας συρμών ETCS (European Train Control System) της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας μήκους 80 χλμ.

Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός «Ήρθε η ώρα της ηλεκτροκίνησης του Θεσσαλικού σιδηροδρόμου. Με την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ ξεκινά και η διαδικασία της κατασκευής. Το έργο πρόκειται να κατασκευάσει η ΕΡΓΟΣΕ την οποία και καλώ να κάνει γρήγορα της διαδικασίες έτσι ώστε να ολοκληρωθεί μέσα στον προβλεπόμενο χρόνο. Σε ότι αφορά το έργο της ηλεκτροκίνησης Λάρισα – Βόλος, το εντάξαμε το 2013 και ολοκληρώθηκε η διαπλάτυνση της γραμμής και απομένει η ηλεκτροκίνηση. Έχουμε συμφωνήσει με το αρμόδιο Υπουργείο να ενταχθεί στο τομεακό ΕΣΠΑ και πιστεύω ότι αυτό θα γίνει σύντομα καθώς πιέζουμε συνεχώς προς αυτή την κατεύθυνση. Το ζήτημα είναι ότι το έργο εντάχθηκε και προχωρά, παρά τις εντάσεις και τις φωνές κάποιων, οι οποίοι εύκολα βρίσκουν λάθη, διαγιγνώσκουν λάθος, δίνουν λάθος ερμηνείες και τελικά διαψεύδονται. Ο θεσσαλικός σιδηροδρομος, ένα μεγάλο έργο συνολικού προϋπολογισμού 110 εκ. ευρώ, μπαίνει στις ράγες. Αυτό που αποτελούσε ένα άπιαστο όνειρο των Θεσσαλών γίνεται πραγματικότητα».
 
Συγκεκριμένα στο έργο περιλαμβάνεται:

  • Η κατασκευή των απαραιτήτων τηλεπικοινωνιακών συστημάτων.
  • Η κατασκευή του ηλεκτρονικού συστήματος σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση από το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας Λάρισας για την σηματοτεχνική εξασφάλιση της γραμμής από τη Χ.Θ. 303+100 με μέτρηση Πειραιάς – Πλατύ (0+000,00 με μέτρηση Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα), έως την Χ.Θ. 80+441 στο πέρας του Σ.Σ. Καλαμπάκας, καθώς και η εγκατάσταση συστήματος αυτόματης προστασίας συρμών ETCS.
  • Η κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης με ένα υποσταθμό τροφοδοσίας 150kv/25kv/50Hz ισχύος 2Χ15MVA και πλήρως αντισταθμισμένη εναέρια γραμμή επαφής 25 kV/50Hz, με τηλεδιοίκηση (SCADA) από το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας Θεσσαλονίκης.
  • Η κατασκευή μιας παρακαμπτηρίου στον Σ.Σ. Σοφάδων με τις απαραίτητες σιδηροδρομικές εργασίες υποδομής και επιδομής και μια νέα αποβάθρα.
  • Η κατασκευή 4 νέων Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδης Διάβασης (ΑΣΙΔ) και αναβάθμιση 6 υφιστάμενων ΑΣΙΔ για λόγους διασύνδεσης με το σύστημα σηματοδότησης.

Για την υλοποίηση του έργου περιλαμβάνονται συμπληρωματικά:

  • Η σύνδεση του Υποσταθμού (Υ/Σ) Τρικάλων με το δίκτυο της ΔΕΗ.
  • Οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις για την κατασκευή του Υ/Σ Τρικάλων και των πυλώνων της γραμμής μεταφοράς της ΔΕΗ.
  • Οι μετατοπίσεις/υπερυψώσεις των δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΟΚΩ) για τις ανάγκες της ηλεκτροκίνησης.

 
Με την κατασκευή του υπόψη έργου το τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, που αποτελεί μέρος του Διευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Δικτύου Μεταφορών, θα είναι πλήρως ηλεκτροκινούμενο και θα περιλαμβάνει σύγχρονα συστήματα Σηματοδότησης και Τηλεπικοινωνιών, καθώς και αυτόματης προστασίας συρμών ETCS που θα οδηγήσουν στην αύξηση του επιπέδου ασφαλείας και άνεσης των μετακινήσεων κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής, στην αύξηση της ταχύτητας κίνησης και την ελαχιστοποίηση των καθυστερήσεων, κάνοντας το υπόψη σιδηροδρομικό τμήμα εφάμιλλο των υπολοίπων Ευρωπαϊκών Σιδηροδρομικών Δικτύων.
 
Ειδικότερα: η εγκατάσταση των υπόψη συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και αυτόματης προστασίας συρμών ETCS θα έχει ως αποτέλεσμα:

  • τη δυνατότητα σε συρμούς, εξοπλισμένους με σύστημα ETCS on board, προερχομένους ακόμα και από άλλα κράτη, να εισέρχονται στο εν λόγω τμήμα γραμμής, με πλήρη συμβατότητα, επιτήρηση και ασφάλεια,
  • την ικανοποίηση των απαιτήσεων διαλειτουργικότητας και τη λειτουργία της γραμμής ως τμήμα των Διευρωπαϊκών Σιδηροδρομικών Δικτύων,
  • την πλήρη σηματοτεχνική κάλυψη της κυκλοφορίας των συρμών,
  • τη διασύνδεση με το υφιστάμενο σύστημα σηματοδότησης του Σ.Σ. Παλαιοφαρσάλου,
  • την πλήρη σηματοτεχνική κάλυψη κατά την είσοδο / έξοδο των συρμών στο Σιδηροδρομικό Άξονα ΠΑΘΕ,
  • την τηλεδιοίκηση του τμήματος Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, από το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας της Λάρισας,
  • τη διευκόλυνση της συντήρησης και άρσης βλαβών, με υπερσύγχρονα συστήματα καταγραφής συμβάντων και σφαλμάτων
  • την ένταξη των υφιστάμενων ΑΣΙΔ εντός των Σ.Σ. Σοφάδων, Καρδίτσας, Τρικάλων και Καλαμπάκας, στο σύστημα σηματοδότησης.

 

trikalanews
Author: trikalanews

Αφήστε το σχόλιό σας

trikalanews

To trikalanews.gr χρησιμοποιεί cookies. Με την επίσκεψή σας συμφωνείτε με τους Όρους. Διαβάστε ΠερισσότεραΑποδοχή