ΕλλάδαΠρωτοσέλιδα

Δ. Παπαστεργίου: «Εργαζόμαστε για μια πιο αποτελεσματική και ψηφιακή Ελλάδα»

13 Jul 2024

Σχεδόν ένα εκατομμύριο πολίτες συνομίλησαν με τον ψηφιακό βοηθό mAigov σε διάστημα ενός εξαμήνου, δηλαδή από την ημέρα που το ελληνικό Δημόσιο απέκτησε Τεχνητή Νοημοσύνη, τον Δεκέμβριο του 2023 μέχρι σήμερα. Τα 5 δημοφιλέστερα θέματα για τα οποία ρωτούν οι πολίτες τον ψηφιακό βοηθό είναι: έκδοση νέας ταυτότητας, υπεύθυνη δήλωση, κοινωνικός τουρισμός, άυλη συνταγογράφηση και πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.
 
Την ίδια ώρα, το gov.gr εντός του Ιουνίου εμπλουτίστηκε με 53 νέες ψηφιακές υπηρεσίες εκ των οποίων οι 21 είναι αποκλειστικά για πολίτες, οι 7 είναι μόνο για επιχειρήσεις και οι 25 είναι διαθέσιμες και για πολίτες και για επιχειρήσεις. Επιπλέον, οι πολίτες που επισκέφθηκαν την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης μόνο τον περασμένο μήνα αγγίζουν τα 2,7 εκατ.
 
Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου σε δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τονίζει ότι «η πρόοδος που έχει κάνει η Ελλάδα στον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους, ξεκινώντας από το 2019, αποτυπώνεται και στην ετήσια έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ψηφιακή Δεκαετία. Η καθημερινότητα πολιτών και επιχειρήσεων βελτιώνεται και η επαφή με τη δημόσια διοίκηση γίνεται πιο απλή, πιο φιλική και με λιγότερη γραφειοκρατία. Γνωρίζουμε ότι έχουμε ακόμα δρόμο να διανύσουμε, αλλά τίποτα δεν αλλάζει από τη μια μέρα στην άλλη. Η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι ήδη κομμάτι του ελληνικού δημοσίου με δύο ψηφιακούς βοηθούς, το mAigov και το mAiGreece. Το Gov.gr εμπλουτίζεται καθημερινά με νέες υπηρεσίες, εφαρμογές όπως το MyCoast αλλάζουν τα δεδομένα, το Gov.gr Wallet σύντομα, εκτός από νέα έγγραφα, θα αποκτήσει και μια νέα δυνατότητα: την παροχή συναίνεσης για την ολοκλήρωση διαδικασιών. Όλα αυτά συνθέτουν ένα ψηφιακό κράτος που κερδίζει καθημερινά την εμπιστοσύνη των πολιτών του. Αξιοποιούμε την τεχνολογία, εκμεταλλευόμαστε κάθε χρηματοδοτικό εργαλείο όπως το Ταμείο Ανάκαμψης, συνεργαζόμαστε με όλα τα υπουργεία, υλοποιούμε σημαντικά έργα και μεταρρυθμίσεις. Κοινή συνισταμένη κάθε προσπάθειάς μας στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι μια πιο αποτελεσματική και ψηφιακή Ελλάδα».
 
Αξίζει να αναφέρουμε ότι μέχρι σήμερα το gov.gr μετρά πάνω από 1.833 υπηρεσίες, έχοντας ξεκινήσει με 503 τον Μάρτιο του 2020, το έχουν επισκεφθεί σε περίπου 4,5 χρόνια σχεδόν 8,5 εκατομμύρια μοναδικοί πολίτες είτε για να εκδώσουν κάποιο έγγραφο είτε για να κάνουν μια δήλωση ή αίτηση, εκτινάσσοντας τα έγγραφα που έχουν εκδοθεί κατά προσέγγιση στα 290 εκατομμύρια. Η αυξητική τάση που καταγράφεται αποτυπώνει ότι το gov.gr είναι το πλέον χρήσιμο και απαραίτητο εργαλείο για τους πολίτες που διευκολύνει την καθημερινότητά τους και τους βοηθά στις συναλλαγές τους με το Δημόσιο.
 
Πώς καταγράφεται το ψηφιακό άλμα της Ελλάδας 
Η πρόοδος που έχει σημειώσει η Ελλάδα όσον αφορά στην ψηφιοποίηση των δημόσιων υπηρεσιών το 2023 αλλά και η βελτίωσή τους σε ποσοστό 16% έχει ήδη αποτυπωθεί στην ετήσια έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ψηφιακή Δεκαετία (δείκτης DESI) όπου υπογραμμίζεται το ψηφιακό άλμα της Ελλάδας σε δυο χρόνια ξεπερνώντας πολλές φορές και τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
 
Σύμφωνα με την έκθεση παρατηρείται άνοδος και στην ανάπτυξη υποδομών συνδεσιμότητας οπτικών ινών στις εγκαταστάσεις (FTTP). Αν και εξακολουθεί να είναι μερικά βήματα πίσω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (63,99%) με αύξηση 7,63 ποσοστιαίων μονάδων, η Ελλάδα σημείωσε αύξηση 10.56 ποσοστιαίων μονάδων φτάνοντας στο 38,41%. Και στην κάλυψη όμως του 5G που ανέρχεται στο 98% καταγράφεται άνοδος 14,5 ποσοστιαίων μονάδων, ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος διαμορφώθηκε στο 89,3% καταγράφοντας αύξηση 9,8 ποσοστιαίων μονάδων. Όπως καταγράφεται στην έκθεση, τα δυνατά σημεία της Ελλάδας είναι οι ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες για πολίτες που διακρίνεται μια αύξηση της τάξης των 11,3 ποσοστιαίων μονάδων σημειώνοντας πρόοδο σε ποσοστό 75,9% και προσεγγίζοντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 79,4%. Επίσης, άνοδος φαίνεται και όσον αφορά την ψηφιοποίηση των δημόσιων υπηρεσιών για επιχειρήσεις, όπου ο δείκτης για τη χώρα μας είναι στο 86,2 ξεπερνώντας των ευρωπαϊκό που είναι στο 85,4.
 
Παράλληλα με την πολύ καλή πορεία, σύμφωνα με την έκθεση, εντοπίζονται και ορισμένες αδυναμίες, όπως το σχετικά μέτριο επίπεδο καινοτομίας και το χαμηλό επίπεδο ψηφιακής ωριμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, αλλά και η εκπαίδευση του πληθυσμού στο επίπεδο των απαιτούμενων ψηφιακών δεξιοτήτων. Γι’ αυτό και όπως τονίζουν πηγές του υπουργείου η προσπάθεια για συνεχή πρόοδο και εξέλιξη αντανακλάται σε μια σειρά πρωτοβουλιών του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, όπως:
α) η νέα πρόσκληση του Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός 2021-2027» του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, συνολικού προϋπολογισμού 62,5 εκατ. ευρώ σχετικά με την αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων σε καινοτόμες ψηφιακές τεχνολογίες με βάση τις ανάγκες της αγοράς και τις τρέχουσες τάσεις των ΤΠΕ,
β) το πρόγραμμα «Ψηφιακός Μετασχηματισμός ΜμΕ», το οποίο περιλαμβάνει 3 δράσεις συνολικού προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ με πόρους του ΕΣΠΑ-ΕΠΑΝ
γ) τα προγράμματα «Ψηφιακά Εργαλεία ΜμΕ», «Ανάπτυξη Ψηφιακών Προϊόντων και Υπηρεσιών» και «Ψηφιακές Συναλλαγές» συνολικού προϋπολογισμού 372,5 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0 με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης-NextGenerationEU.
 
Δημιουργείται Κεντρικός Κόμβος διαχείρισης και ανάλυσης Πολυδιάστατων Δεδομένων Μεγάλου Όγκου
Στο μεταξύ, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ετοιμάζει τη δημιουργία ενός κόμβου διαχείρισης και ανάλυσης Πολυδιάστατων Δεδομένων Μεγάλου Όγκου (Big Data), το οποίο παράλληλα θα έχει την δυνατότητα να συγκεντρώνει σε πραγματικό χρόνο δεδομένα δημόσιων φορέων για την παρακολούθηση των δεικτών που προκύπτουν από τις υποχρεώσεις της Ελλάδας στο πλαίσιο της Ψηφιακής Δεκαετίας 2030. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από Ταμείο Ανάκαμψης με προυπολογισμό 18,4 εκατ. ευρώ. Αυτό που φέρνει το νέο έργο είναι η αξιοποίηση τεχνολογικών εργαλείων «Business Intelligence», καθώς με την χρήση ΑΙ τα δεδομένα αυτά θα ομαδοποιούνται και θα παράγουν δείκτες απόδοσης. Με τον τρόπο αυτό θα αξιοποιούνται οι πληροφορίες ώστε να χαράσσονται ανάλογα και οι δημόσιες πολιτικές σε διάφορους τομείς, όπως η στεγαστική πολιτική, οι κοινωνικές δομές, η οικονομία ή το περιβάλλον. Μάλιστα, στο πλαίσιο του έργου δημιουργείται μια ενιαία πλατφόρμα, «National Dashboard», όπου θα αποτυπώνονται τα δεδομένα ανά τομέα, όπως είναι η υγεία, η οικονομία, η ενέργεια.
 
ΚΠ

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Trikalanews
Author: Trikalanews

Φθαρμένη ελληνική σημαία στο Μουσείο Δημήτρη και Λέγκως Κατσικογιάννη – Νέο περιστατικό αδιαφορίας

Φθαρμένη ελληνική σημαία στο Μουσείο Δημήτρη και Λέγκως Κατσικογιάννη – Νέο περιστατικό αδιαφορίας

Σε κατάσταση εγκατάλειψης βρέθηκε η ελληνική σημαία στο μουσείο των Αμπελακίων, λίγες ημέρες μετά την αντικατάσταση της σημαίας στο Ρολόι …
Καλλιτέχνες και μέλη της οργανωτικής ομάδας συζητούν σε αίθουσα του Μουσείου Τσιτσάνη στα Τρίκαλα, ετοιμάζοντας ιδέες για τον φετινό Μύλο των Ξωτικών

Τα ξωτικά έφεραν “ανάσα” δροσιάς στα Τρίκαλα εν μέσω καύσωνα

Πρεμιέρα για τη δημιουργική προετοιμασία του Μύλου των Ξωτικών, με καλλιτέχνες και οργανωτική ομάδα να βάζουν από τώρα τη μαγεία …
Νέος κυκλικός κόμβος στην είσοδο των Μεγάλων Καλυβίων, με εργασίες σχεδόν ολοκληρωμένες και σήμανση στη θέση της

Νέος κυκλικός κόμβος στα Μεγάλα Καλύβια – Λύση σε χρόνια πρόβλημα κυκλοφορίας

Στην τελική ευθεία ο κυκλικός κόμβος στα Μεγάλα Καλύβια. Παρά τις μικρές αναστατώσεις, το έργο λύνει οριστικά το κυκλοφοριακό στη …
Ηλικιωμένος άνδρας κάθεται σε κλιματιζόμενη αίθουσα, με το χέρι στο μέτωπο, δίπλα σε φορητό κλιματιστικό, αναζητώντας δροσιά κατά τη διάρκεια καύσωνα.

Τρίκαλα: Κλιματιζόμενες αίθουσες και μέτρα προστασίας από τον καύσωνα

Σε ετοιμότητα η Περιφέρεια Θεσσαλίας για τον καύσωνα. Στα Τρίκαλα και άλλες πόλεις λειτουργούν κλιματιζόμενοι χώροι για τους πολίτες …
Προεπισκόπηση Ιδιωτικότητας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και η βοήθεια στην ομάδα μας να κατανοήσει ποια τμήματα του ιστότοπου βρίσκετε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.