Η «Οικολογική Θεσσαλία» για την συγχώνευση του Πανεπιστημίου και ΤΕΙ Θεσσαλίας

Παρακολουθούμε όλο αυτό το διάστημα με έντονο ενδιαφέρον τον διάλογο για την συγχώνευση Πανεπιστημίου και ΤΕΙ στην Περιφέρειά μας, με σεβασμό στη διαδικασία και στην εργασία της αντίστοιχης επιτροπής που συγκρότησαν τα διαλεγόμενα μέρη.

Πλέον η διαδικασία ολοκληρώθηκε και το σχέδιο συγχώνευσης υποβάλλεται σε δημόσια διαβούλευση.

Από πρόσφατες ανακοινώσεις και ψηφίσματα τμημάτων του ΤΕΙ Θεσσαλίας, που είδαν το φως της δημοσιότητας, η ακαδημαϊκή κοινότητα εμφανίζεται διχασμένη, ενώ τοπικές κοινωνίες θεσσαλικών πόλεων ετοιμάζουν συλλαλητήρια.

Θεωρούμε πως υπάρχει χρόνος ικανός για βελτιώσεις και διορθωτικές παρεμβάσεις. Φτάνει, βεβαίως, να συμφωνήσουμε τι είναι αυτό που πρέπει να διορθωθεί και προς ποια κατεύθυνση.

Για την «Οικολογική Θεσσαλία», γνώμονας των όποιων αποφάσεων πρέπει να είναι η δημιουργία ενός ισχυρού τριτοβάθμιου ιδρύματος, που να μπορεί να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της εποχής, αλλά και να συμβάλει, με αντίστοιχες επιστήμες και ειδικότητες, στο αίτημα για επαναπροσδιορισμό του αναπτυξιακού μοντέλου της χώρας.

Σε αυτό το πνεύμα και σε ανύποπτο χρόνο, είχαμε την ευκαιρία να αναπτύξουμε αναλυτικά τις θέσεις μας για την Παιδεία σε περιφερειακό επίπεδο, κατά την διαδικασία "Αναθεώρησης και Εξειδίκευσης του Περιφερειακού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης της Περιφέρειας Θεσσαλίας", τον Μάρτη του 2016.

Σε αυτή την κατεύθυνση θεωρούμε πως πρέπει να στοχεύει η προσπάθεια συγχώνευσης Πανεπιστημίου και ΤΕΙ Θεσσαλίας, με αυτονόητο σεβασμό στην ιστορία και τις αντικειμενικές δυνατότητες καθενός εκ των δυο σημερινών ιδρυμάτων.

Όσον αφορά την γεωγραφική κατανομή σχολών και τμημάτων, θεωρούμε πως αυτή δεν πρέπει να αγνοεί τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της κάθε περιοχής, ενώ μεταξύ των ακαδημαϊκών κριτηρίων δεν πρέπει να παραθεωρείται και η τοπική ακαδημαϊκή παράδοση.

Βεβαίως, όλες οι προβλεπόμενες ρυθμίσεις του σχεδίου συγχώνευσης που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση, θα μπορούσαν ευκολότερα να πείσουν, προλαβαίνοντας μεγάλο μέρος των αντιδράσεων, ως ενέργειες μελετημένες, χωρίς χαρακτήρα αποσπασματικό, αν γινόταν φανερό πως εντάσσονται στο πλαίσιο ενός εθνικού χωροταξικού σχεδιασμού για την Παιδεία.

Άραγε υπάρχει τέτοιος;

trikalanews
Author: trikalanews

Share:
Πολάκης εκτός ΚΟ ΣΥΡΙΖΑ: Αντιδράσεις και εντάσεις με αφορμή το περιστατικό στη Βουλή

Πολάκης εκτός ΚΟ ΣΥΡΙΖΑ: Αντιδράσεις και εντάσεις με αφορμή το περιστατικό στη Βουλή

Ο Παύλος Πολάκης απομακρύνθηκε από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ μετά από ένα έντονο περιστατικό στη Βουλή με τη συνεργάτιδα …
Συνάντηση Παπαστεργίου - Μαράβα για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό του Δήμου Πύλης

Συνάντηση Παπαστεργίου – Μαράβα για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό του Δήμου Πύλης

Την Πέμπτη 25 Ιουλίου, ο Δήμαρχος Πύλης, Κώστας Μαράβας, συναντήθηκε με τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου …
O Π.Ο.Τ.Α.Π. αξιοποιεί τον τουρισμό κρουαζιέρας

O Π.Ο.Τ.Α.Π. αξιοποιεί τον τουρισμό κρουαζιέρας

Η δημιουργική ανησυχία του Πιερικού Οργανισμού Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής (Π.Ο.Τ.Α.Π.) έχει συνέχεια …
Έφυγε από τη ζωή ο 41χρονος Ανδρέας Κιαλιάς

Έφυγε από τη ζωή ο 41χρονος Ανδρέας Κιαλιάς

Με βαθιά θλίψη ανακοινώνουμε την απώλεια του πολυαγαπημένου μας υιού, συζύγου, πατέρα και αδερφού, Ανδρέα Κιαλιά, σε ηλικία 41 ετών …