Λάρισα

Τέμπη: Η χαρτογράφηση της θέσης των θυμάτων

14 May 2023

Τι λέει ερευνητής

Στη χαρτογράφηση της θέσης που είχαν τα θύματα της τραγωδίας των Τεμπών ανά βαγόνι προχώρησε η Επιτροπή Διερεύνησης Ανεξάρτητων Τεχνικών Συμβούλων των οικογενειών, προκειμένου να εκτιμηθούν με την μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια οι συνθήκες που οδήγησαν σε τραυματισμούς και θανάτους σε κάθε βαγόνι του συρμού.

Συνδυάζοντας στοιχεία από τις κρατήσεις εισιτηρίων, ευρήματα από την αυτοψία των συντριμμίων και μαρτυρίες διασωθέντων και διασωστών, σύμφωνα με την kathimerini.gr τα μέλη της επιτροπής διαπίστωσαν πως εκτός από τους τέσσερις μηχαναδηγούς των αμαξοστοιχιών που έχασαν τη ζωή τους, στο βαγόνι Α1 υπήρξαν 15 θύματα, στο βαγόνι του Κυλικείου 27 θύματα, στο βαγόνι Β2 έχασαν τη ζωή τους 9 επιβάτες και στο βαγόνι Β3 υπήρξαν δύο θύματα.

Ειδικότερα:

Στο βαγόνι Α1 της Α’ θέσης δεν διαπιστώθηκαν επιζώντες, ούτε και εκτιμάται ότι υπήρχε δυνατότητα επιβίωσης λόγω της σφοδρότητας της αρχικής σύγκρουσης.

Από το βαγόνι του Κυλικείου (μέγιστης χωρητικότητας 42 ατόμων + 2 εργαζόμενοι) έχουν εντοπιστεί μέχρι σήμερα τουλάχιστον 6 διασωθέντες.

Στο βαγόνι Β2 (μέγιστης χωρητικότητας 66 θέσεων, χωρισμένο σε 11 κουπέ) εκτιμάται ότι υπήρξαν 9 θύματα, 7 από το εμπρός μέρος του βαγονιού και 2 από το πίσω μέρος. Επιπλέον, τουλάχιστον 4 άτομα από τις εμπρός θέσεις πετάχτηκαν έξω από το βαγόνι στη φάση του εκτροχιασμού και σώθηκαν με σοβαρά τραύματα.

Παράλληλα, σύμφωνα με την επιτροπή, τουλάχιστον 26 επιβάτες (ενδεχομένως περισσότεροι) από τα κουπέ 4 έως 10 πρόλαβαν να εγκαταλείψουν το βαγόνι εγκαίρως πριν μεταδοθεί η φωτιά σε ολόκληρο το βαγόνι.

Στο βαγόνι Β3 (μέγιστης χωρητικότητας 80 θέσεων) υπήρξαν 2 θύματα, ως συνέπεια του εκτροχιασμού και της βίαιης επαφής του Β3 με την μηχανή της αμαξοστοιχίας και με το βαγόνι Β2. Το βαγόνι Β3 δεν αντιμετώπισε κίνδυνο πυρκαγιάς, όμως κατακλύστηκε από καπνό που προκάλεσε σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα στους επιβάτες.

Για την έρευνα μίλησε στο kathimerini.gr, ο ερευνητής και μέλος της επιτροπής Κωνσταντίνος Λακαφώσης, τονίζοντας πως η χαρτογράφηση της θέσεως των θυμάτων είναι δύσκολη διαδικασία. «Αν ήμασταν σε αεροπλάνο θα είχαμε με ακρίβεια τον αριθμό των θέσεων. Παίρνεις τη λίστα των επιβατών και ξέρεις σε μία αεροπορική διερεύνηση ποιος καθόταν που. Στην περίπτωση αυτή δεν είναι τόσο ξεκάθαρο που καθόταν ο καθένας γιατί υπάρχουν λίστες αλλά υπάρχουν και δύο προβλήματα. Υπάρχουν περίπου 90 εισιτήρια ανώνυμα που κόπηκαν στον γκισέ και άρα ξέρουμε ότι κάποιος έκλεισε τη θέση αλλά δεν ξέρουμε ποιος είναι και δεύτερον επειδή στο τρένο δεν είναι πολύ αυστηρός ο έλεγχος οι επιβάτες αλλάζουν θέσεις. Έτσι εξετάσαμε και μαρτυρίες γιατί κάποιοι δεν ήταν στη θέση τους. Είναι μεγάλη και δύσκολη η διαδικασία της διασταύρωσης».

Παράλληλα, ο κ. Λακαφώσης σημείωσε πως, από την έρευνα προέκυψε ότι στο πρώτο βαγόνι δεν έμεινε κανείς ζωντανός, ενώ στο δεύτερο έζησαν ελάχιστοι, προσθέτοντας πως η διαδικασία αυτή γίνεται προκειμένου να διαπιστωθεί από τι επήλθε ο θάνατος των επιβατών. «Ένα σημαντικό κομμάτι είναι η φωτιά για την οποία δεν έχουμε καταλήξει από που προήλθε. Θέλουμε να δούμε εάν οι άνθρωποι κάηκαν ή αν σκοτώθηκαν από το χτύπημα. Την αιτία του θανάτου δηλαδή» κατέληξε.

 

TrikalaNews
Author: TrikalaNews

Έρευνα σε κελί φυλακών Τρικάλων: Κατασχέθηκαν κινητό και κάνναβη — τρεις συλλήψεις

Έρευνα σε κελί φυλακών Τρικάλων: Κατασχέθηκαν κινητό και κάνναβη — τρεις συλλήψεις

Σωφρονιστικό Κατάστημα Τρικάλων: Οι Αρχές βρήκαν κινητό, ακουστικά, κάνναβη και φορτιστή — τρεις αλλοδαποί κατηγορούνται για παραβάσεις ναρκωτικών και εισαγωγή …
Η ΔΕΥΑΤ στέλνει εξώδικα — αλλά αφήνει τον λογαριασμό στον πολίτη

Η ΔΕΥΑΤ στέλνει εξώδικα — αλλά αφήνει τον λογαριασμό στον πολίτη

Η δημοσιογραφία δεν παίζει τον ντετέκτιβ: ποιος εκθέτει τελικά τη ΔΕΥΑΤ στους δρόμους των Τρικάλων; …
Ντίνος Μπάρδας: Το «άδειασμα» στον Μητσοτάκη και το δικό του πολιτικό αποτύπωμα

Ντίνος Μπάρδας: Το «άδειασμα» στον Μητσοτάκη και το δικό του πολιτικό αποτύπωμα

Ο περιφερειακός σύμβουλος της ΝΔ ρίχνει ευθύνες για την ήττα στη Θεσσαλία, αλλά κουβαλά κι ο ίδιος μια σφραγίδα που …
Γιώργος Ζιώγας: «Μετά από δύο θητείες δεν θα πρέπει να είμαι ξανά υποψήφιος»

Γιώργος Ζιώγας: «Μετά από δύο θητείες δεν θα πρέπει να είμαι ξανά υποψήφιος»

Ξεκάθαρος ο πρόεδρος της Αστικής Ανάπτυξης του Δήμου Τρικκαίων για το όριο θητειών και τη συνέχεια στην τοπική αυτοδιοίκηση …
Προεπισκόπηση Ιδιωτικότητας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και η βοήθεια στην ομάδα μας να κατανοήσει ποια τμήματα του ιστότοπου βρίσκετε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.